شناسهٔ خبر: 52235055 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قاسم‌پور: نقش اسکوچیچ در جهانی شدن تیم ملی غیرقابل انکار است...

اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال کشورمان گفت: منتقد اسکوچیچ بودم اما نقش وی در صعود تیم ملی به جام جهانی غیرقابل انکار است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 قطر با برتری یک بر صفر مقابل عراق اظهار داشت: از این اتفاق خوشحال هستیم. به جز دیدارهای پیش مقدماتی شاید از معدود دوره‌هایی بود که تیم ملی برای صعود به جام جهانی با مشکل مواجه نشد و سه بازی مانده به اتمام مسابقات مرحله نهایی صعودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ قطعی کرد. الان همه بازی‌های ما تشریفاتی شده و باید ضمن تبریک به مردم ایران، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی از مجموعه تیم ملی تشکر کرد.

وی افزود: ایران قوی‌ترین تیم آسیاست. البته بیشتر تیم‌های هم‌گروه‌مان هم مثل لبنان، سوریه و امارات جزو تیم‌های درجه دو این قاره هستند و عراق هم شرایط قبلی‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد. سرسخت‌ترین تیم‌های آسیایی کره جنوبی، استرالیا و ژاپن هستند که فقط یکی از آنها در گروه ما حضور داشت. در سال‌های اخیر به ندرت اتفاق افتاده که تیم ملی تا این اندازه بازیکن لژیونر باکیفیت داشته باشد. بیشتر این نفرات هم در یکی دو سال اخیر در بهترین شرایط خود قرار داشتند و کیفیت و تجربه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به تیم ملی انتقال دادند. دلیل اصلی صعود تیم ملی به جام جهانی هم تجربه خوبی است که این بازیکنان در لیگ‌های خارج از کشور به دست آوردند.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: حتی روی نیمکت هم بازیکنان لژیونر داشتیم. کمتر اتفاق افتاده در یک پست سه بازیکن هم‌سطح در اختیار تیم ملی باشد. در شرایط فعلی بیشتر بازیکنان ما سطح مشابهی دارند و اگر برای یک بازیکن مشکل مصدومیت و یا مسائل دیگری رخ بدهد تأثیر خاصی در روند تیم نخواهد داشت، همان گونه که مقابل عراق دیدیم غیبت بازیکن شاخصی مثل سردار آزمون تأثیر چندانی در روند بازی تیم ملی ایجاد نکرد.

قاسم‌پور درباره نقش دراگان اسکوچیچ در صعود تیم ملی عنوان کرد: کسی نمی‌تواند منکر نقش ویژه اسکوچیچ در این موفقیت باشد. من جزو مخالفان وی بوده و همچنان هم هستم زیرا اعتقاد دارم پس از رد کردن مربی بزرگی مثل کارلوس کی‌روش باید مربی مطرح‌تر و با رزومه قوی‌تری از وی برای تیم ملی انتخاب کنیم. همان زمانی که اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد اعتقاد داشتم می‌توانستیم به جای وی از مربیان ایرانی استفاده کنیم، اما با همه این تفاسیر اسکوچیچ خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان داد. البته دلیل اصلی بردهای تیم‌ ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌ توانایی، خلاقیت و ضریب هوشی بازیکنانمان می‌دانم. خیلی کم اتفاق افتاده تیم ملی خارج از کشور این همه بازیکن داشته باشد.

وی در مورد بازگشت مهدی طارمی به ترکیب تیم ملی و اینکه شاگردان اسکوچیچ با گلزنی وی جواز حضور در جام جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ قطعی کردند، توضیح داد: طارمی در ترکیب تیم ملی بازیکن فوق‌العاده تأثیر گذاری است. وی به دلایلی مختلف مثل شرایط جوی بد، دیر به تیم ملی اضافه شد اما باز هم خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان داد. طارمی بازیکنی است که از کمترین فرصت‌ها گلزنی کرده و از موقعیت‌هایش به خوبی استفاده می‌کند. مقابل عراق هم شاخص بودن خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ اثبات کرد، اما نمی‌توان منکر شد به دلیل خستگی سفر چندان سرحال نبود.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد لزوم پشتیبانی و حمایت لازم از ملی‌پوشان فوتبال کشورمان برای حضور قدرتمندانه در جام جهانی عنوان کرد: صعود ما قطعی شده و سه دیدار باقیمانده تشریفاتی است. باید دید تفکرات اسکوچیچ نسبت به بازی‌های آتی چگونه خواهد بود، اما فدراسیون فوتبال اگر تصمیم به همکاری با این مربی در جام جهانی دارد باید از همین فردا برنامه‌های اسکوچیچ را‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد و طبق برنامه سرمربی، امکانات و تدارکات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کند. همیشه افرادی که در گذشته در فدراسیون فوتبال بودند کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ دقیقه 90 انجام می‌دادند، اما الان فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی کردن در راستای برگزار کردن اردوهای مناسب و دیدارهای تدارکاتی خوب داریم. 

قاسم‌پور اضافه کرد: حتی اگر نمی‌خواهند اسکوچیچ در تیم ملی بماند، باید هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند. دیگر نباید با تیم‌هایی مثل آذربایجان و ازبکستان که خیلی پایین‌تر از ایران هستند بازی کنیم. برای حضور قدرتمندانه در جام جهانی نیاز به برنامه‌ریزی و برگزاری دیدار با تیم‌های قوی تر از خودمان داریم تا پس از 6 دوره حضور در جام جهانی برای اولین بار به مرحله بعدی صعود کنیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

برچسب‌ها:

نظر شما