شناسهٔ خبر: 52232612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی در دیدار با معاون جمعیت هلال احمر تاکید کرد:

ضرورت ارتقای تجهیزات امدادی خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

استاندار خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی یکی از استان های پر مخاطره و حادثه کشور محسوب می شود و نیازمند ارتقای تجهیزات امدادی است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا حسین نژاد امروز در دیدار معاون جمعیت هلال احمر کشور، ضمن اشاره به حادثه خیز بودن استان و نیاز خراسان شمالی به ارتقای تجهیزات لازم برای امدادرسانی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در کنار دستگاه‌های مدیریت بحران نقش کلیدی را دارد.

وی با اعلام آمادگی برای اجرای کارگاه های آموزشی مدیریت بحران کشوری در خراسان شمالی، بیان کرد: طرح ایجاد خانه های هلال در روستاها طرحی کلیدی است که در سطح کشور موثر بوده و ارائه آموزش‌های کوتاه و توانمند کردن مردم به واسطه آن ها می تواند سبب مدیریت حوادث در زمان طلایی امدادرسانی شود.

استاندار خراسان شمالی ضمن تقدیر از زحمات پرسنل و امداگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به خاطر حضور به موقع در حوادث و برگزاری مانور لحظه صفر، تاکید کرد: آموزش‌های ضمن خدمت و استفاده از تجربیات جهانی در امداد و نجات و تفکر خلاق در امدادرسانی از ملزومات جمعیت هلال احمر به حساب می آید.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور در این دیدار ضمن تاکید بر ارائه آموزش‌های تخصصی امداد و نجات و تربیت مربی در این زمینه گفت: مرکز تخصصی آموزشی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ظرفیت بسیار مناسبی برای ارائه آموزش‌های مدیریت بحران و بخصوص بخش‌های مهارتی آن است که حتی آموزش‌های همگانی را نیز با صحنه های واقعی طراحی و اجرا می کند که نهاد های دیگر همانند مدیریت بحران می توانند از این سازه ها و تجهیزات استفاده کنند.

مهراب شریفی سده افزود: دوره تخصصی امداد و نجات در حوادث حمل و نقل (جاده ای) با حضور ۶ استان به میزبانی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در حال برگزاری است که این آموزش‌ها با هدف تقویت و بالا بردن مهارت‌های امداد و نجات مربیان در سطح کشور برگزار می شود.

انتهای پیام

نظر شما