شناسهٔ خبر: 52232470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰۶۰ تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در لرستان شناسایی شد

گروه استان‌ها- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: با پایش از ۱۰۵ هزار کیلومتر از اراضی کشاورزی لرستان،۱۰۶۰ تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، بهرام میر دریکوند عصر امروز در مراسم سالروز تاسیس امور اراضی با بیان اینکه سازمان امور اراضی بر اساس وظایف قانونی نظارت و پایش اراضی کشاورزی را به طور جدی در دستور کار قرار داده است اظهارداشت: با پایش از 105 هزار کیلومتر  از اراضی کشاورزی لرستان،1060 تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شد.

وی افزود: تعدادی از تغییر کاربری‌های های مذکور از همان ابتدا شناسایی شد و مانع انجام کار در آنها شدیم اما برای برخی از تغییر کاربری‌ها پرونده تشکیل شده و از طریق مراجع قضایی با متخلفان برخورد انجام گرفته است همچنین تعدادی نیز تحت اقدام‌اند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: از آنجا که اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه ملی و امانت الهی محسوب می‌شوند و باید تحویل نسل‌های آینده شوند، مردم و مسئولان باید در قبال حفاظت از اراضی کشاورزی خود را مسئول بدانند بنابراین  از مردم در خواست داریم هر گونه تغییر کاربری اراضی غیر مجاز را در اطراف روستا و حریم شهرها با شماره تلفن 131 اطلاع دهند.

وی  تاکید کرد: مردم نیز قبل از انجام هر گونه معامله در محدوده شهرها باید با مدیریت جهاد یا امور اراضی استان لرستان هماهنگی کنند تا فریب افراد سودجو را نخورند.

انتهای پیام/642/ ع

نظر شما