شناسهٔ خبر: 52232392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به گیلان تشریح شد

رشت- استاندار گیلان با تشریح برنامه های سفر هیئت دولت به این استان، گفت: مشکلات و چالش های گیلان احصا شده و در این سفر یک روزه به اطلاع رئیس جمهور می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان گیلان، اظهار کرد: مشکلات و چالش‌های های استان و نیازها و درخواست‌های مردم جمع آوری و اعتبارات درخواستی نیز احصا شده است.

استاندار گیلان با اشاره به بازدیدهای میدانی و سرزده رئیس جمهور، گفت: هدف از این بازدیدهای سرزده، رفع و بررسی مشکلات و برطرف کردن چالش‌ها است و رئیس جمهور پس از ورود به استان مکان‌های مدنظر خود را اعلام کرده و در آنجا حضور می‌یابیم و برای رفع مشکلات تصمیم گیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پس از بازدیدهای میدانی، رئیس جمهور جلسه‌ای با اقشار مختلف جامعه خواهد انجام می‌دهند، بیان کرد: پس از دیدار با اقشار، جلسه شورای اداری استان گیلان با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

عباسی ادامه داد: وزرا در کنار نمایندگان مجلس و ائمه جمعه در شهرستان‌ها حضور یافته و مشکلات مردم را بررسی و در شورای اداری شهرستان‌ها گزارشی از سفر خود را اعلام و نیازهای مردم را انعکاس می‌دهند.

استاندار گیلان تصریح کرد: برگزاری کنفرانس خبری، آخرین برنامه تدارک دیده شده برای سفر یک روزه رئیس جمهور است.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل استان گیلان چالش پسماند است، عنوان کرد: پروژه‌هایی نظیر راه آهن، آزادراه، تنش آبی، سد سازی و تأمین آب کشاورزی، فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی و پیگیری وضعیت تالاب بین المللی انزلی از جمله دیگر مشکلات احصاء شده استان است.

عباسی با بیان اینکه هدف رئیس جمهور از سفرهای استانی سرعت بخشیدن به پروژه‌ها است، گفت: بیش از ۶۰۰ پروژه و طرح نیمه تمام در گیلان داریم که بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اقتصاد گیلان نیز بدون اصلاح زیرساخت‌ها توسعه نمی‌یابد.

نظر شما