شناسهٔ خبر: 52232323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مادر ۳ شهید دفاع مقدس در شهرری تشییع می‌شود

گروه استان‌ها - «زینب تاج‌الدین» مادر سه شهید دوران دفاع مقدس، شهیدان «حسن، محمدرضا و مرتضی کارور» دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، زینب تاج‌الدین، مادر شهیدان حسن، محمدرضا و مرتضی کارور از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

این مادر سرافراز که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس سه فرزند برومند خود را تقدیم اسلام کرده است.

پیکر این مادر شهید فردا جمعه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و عموم مردم انقلابی ساعت 9 صبح از محل سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) واقع در خیابان 35 متری امام حسین (ع) به سمت کانون سمیه و پس از آن رأس ساعت 10 صبح از محل میدان اصلی شهرری (میدان حرم) به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌گردد.

شهید محمدرضا کارور در اسفندماه 1336 در روستای درده از توابع فیروزکوه چشم به جهان هستی گشود. وی در کودکی در کارگاه نجاری پدر به فراگرفتن این حرفه مشغول شد و از آنجا که روستای زادگاهش فاقد امکانات تحصیلی و آموزشی بود، به‌اتفاق خانواده به شهر ورامین عزیمت کرد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به‌ دنبال شروع جنگ تحمیلی، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در جبهه مسئولیت‌های متعددی از جمله فرماندهی گردان مقداد و مسئولیت طرح و برنامه تیپ 27 حضرت محمد رسول‌الله (ص) و فرماندهی گردان مالک را عهده‌دار بود و به همراه شهید همت و حاج احمد متوسلیان به لبنان اعزام شده بود.

محمدرضا کارور پس از رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های بسیار در تاریخ چهارم اسفندماه سال 1362 در سن 26 سالگی در عملیات خیبر به شهادت رسید.

شهید مرتضی کارور در 17 شهریور 1350، در شهرستان ورامین چشم به جهان گشود. این شهید که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت در روز 21 دی 1365، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای حسین رضا ورامین به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما