شناسهٔ خبر: 52232288 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت رکورد جرائم جنسی در انگلیس و ولز

جدیدترین آمار بیانگر ثبت بالاترین میزان جرائم جنسی در انگلیس و ولز در یک سال گذشته است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - جدیدترین آمار رسمی که امروز (پنج‌شنبه) منتشر شد بیانگر آن است که پلیس انگلیس و ولز در ۱ سال گذشته بالاترین موارد تجاوز و آزار جنسی را ثبت کرده‌اند.

نشریه گاردین با بیان آن‌که بیشترین آمار جرائم جنسی در طول ۱ سال از سوی پلیس انگلیس و ولز ثبت شده است، نوشت: «طبق گزارش اداره ملی آمار (ONS)، تا ماه سپتامبر ۶۳ هزارو ۱۳۶ مورد آزار جنسی ثبت شده است که به نسبت همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.»

این بالاترین رقم ثبت شده سالانه تا به امروز بود که ۱۷ هزار و ۴۱۹ مورد از آن بین ماه‌های جولای و سپتامبر ثبت شده و بالاترین آمار در یک بازه زمانی ۳ ماه در تاریخ این کشور است.

همچنین این اداره گزارش داد که بیشترین تعداد تجاوز جنسی نیز در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر با ۱۷۰ هزار و ۹۷۳ مورد ثبت شده است که در مقایسه با ۱۵۲ هزار و ۶۲۰ مورد در بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تجاوز جنسی ۳۷ درصد از کل جرائم ثبت شده از سوی پلیس انگلیس و ولز را تشکیل می‌دهد.

اداره ملی آمار همچنین عوامل مختلفی از جمله «تأثیر حوادث و رسانه‌ها و ترغیب مردم به گزارش چنین مواردی به پلیس و همچنین افزایش بالقوه در تعداد قربانیان» را دلیل افزایش آمار در جرائم جنسی دانست.

پیش از این در آذرماه سال جاری، انگلیس خطی تلفنی را به گزارش جرائم جنسی اختصاص داد و با استناد به آمار آن، یک نشریه انگلیسی از اعلام بیش از ۸۵۰ مورد آزار و اذیت جنسی در مدارس این کشور خبر داد.

در خرداد ماه سال جاری نیز، دفتر «استاندارد در آموزش، خدمات و مهارت‌های کودکان انگلیس» در گزارشی اعلام کرده بود دانش‌آموزان انگلیسی به بازرسان این نهاد گفتند به قدری آزار و اذیت جنسی، فیزیکی و آنلاین برای آن‌ها اتفاق افتاده که به امری معمول بدل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما