شناسهٔ خبر: 52232251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد

آغاز تخریب بناهای غیرمجاز در زیارت/ اولویت با دانه‌درشت‌ها است

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در گام اول مالکان همه بناهای ساخته شده در دل کوه‌های زیارت، شناسایی می‌شود و در گام بعدی، بناهای غیرمجاز مطابق قانون قلع و قمع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان حیدر آسیابی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی گلستان بار دیگر با تاکید بر اینکه خط قرمزی در مبارزه با زمین خواری نداریم اظهار کرد: در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از دانه درشت‌ها شروع می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان از تعیین تکلیف بناهای ساخته شده در دل کوه‌های زیارت و ارتفاعات این منطقه هم خبر داد و افزود: در گام اول مالکان همه بناهای ساخته شده در دل کوه‌های زیارت، شناسایی می‌شود و در گام بعدی، بناهای غیرمجاز مطابق قانون قلع و قمع خواهد شد.

آسیابی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی متولی هم موظفند به شناسایی مالکان این واحدها و اینکه آیا مجوز دارند یا خیر، به دادستانی کمک کنند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان اضافه کرد: موضوع ترک فعل‌های صورت گرفته از سوی مدیران فعلی و سابق هم در دادسرای مرکز استان در دست بررسی است.

حیدر آسیابی افزود: اولویت اول ما در حال حاضر توقف ساخت و سازها و بعد از آن اجرای آرای قطعی قلع و قمع است و در این بخش از مدیران دستگاه‌هایی که مجری هستند، هیچ بهانه و توجیهی را نمی‌پذیریم.

وی گفت: فقط در هفته گذشته ۷۴ مورد قلع و قمع بناهای غیرمجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی در روستای نوچمن گرگان و پارادایز جنگل النگدره اجرا شد و از ابتدای امسال هم بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار زمین‌های جنگلی، مرتعی و ساحلی استان با رای دادگاه‌های گلستان به بیت المال بازگردانده شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر بال بردن هزینه‌های تخلف گفت: در دادگستری‌های استان هم رسیدگی به پرونده‌های زمین خواری و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی در شعب ویژه و توسط، قضات توانمند و قاطع صورت خواهد گرفت.

آسیابی با بیان اینکه انتظار آهنگ تندتری در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی دستگاه‌های متولی داشتیم افزود: دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی به جای استفاده از ظرفیت‌های تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی که اختیار قانونی در برخورد سریع و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را به آنان می‌دهد، اقدام به تشکیل پرونده قضایی در دادگاه‌ها می‌کنند که زمان بر است و از طرفی برای مردم هم سوال ایجاد می‌کند که چرا به موقع جلوی این ساخت و سازها گرفته نشده است.

نظر شما