شناسهٔ خبر: 52232237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عمده مشکلات سبزوار زمین خواری است

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: عمده مشکلات سبزوار زمین خواری است و باید در تهیه نقشه های کاداستر برای جلوگیری از زمین خواری ها و حفظ حقوق بیت المال تسریع شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: عمده مشکلات سبزوار زمین خواری است و باید در تهیه نقشه های کاداستر برای جلوگیری از زمین خواری ها و حفظ حقوق بیت المال تسریع شود.

وی افزود: همه مردم برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و جلوگیری از زمین خواری ها وظیفه دارند. کسانی که زمین های بیت المال را صاحب شده اند، قبل از اینکه قانون به سراغشان برود حقوق بیت المال را برگردانند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی همچنین درباره ۶۶ هکتار زمین های شهر روداب که در گذشته به مردم واگذار شده است گفت: این مورد باید در جلسه و شورای حفظ حقوق بیت المال بررسی شود و اگر زمین ها در اوایل انقلاب به مردم واگذار شده و پول آن دریافت شده است برای سند دادن نباید از مردم پولی گرفته شود. این موضوع باید به صورت ویژه بررسی شود.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه همچنین با اشاره به ضرورت اصلاح قانون و تشدید برخی مجازات ها گفت: بخشی از سرقت ها به دلیل مشکلات اقتصادی در جامعه است و بخشی نیز نتیجه مقررات است. این موضوع دغدغه رئیس محترم قوه قضائیه نیز هست و در شورای عالی قضایی نیز مطرح شده است، گفت: در این زمینه دستوراتی داده شده و بناست با نیروی انتظامی این موضوع بررسی و نتیجه و راهکارهای قانونی برای آن پیدا کرد. البته با اصلاح قوانین سرقت های خرد تمام نخواهد شد. باید در این زمینه کارهای فرهنگی نیز انجام شود تا شاهد کاهش سرقت های خرد در جامعه باشیم.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

برچسب‌ها:

نظر شما