شناسهٔ خبر: 52232189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سپاه خراسان شمالی:

طرح پوشش بیمه سلامت محله‌های کم برخوردار امید آفرینی در جامعه است

بجنورد-ایرنا- معاون بسیج مساجد و محلات سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی گفت: طرح پوشش رایگان بیمه سلامت مناطق کم برخوردار ساکنان محله های کم برخوردار و حاشیه های شهر گره گشای مشکلات بیمه ای و امید افیرنی در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمود رضا یزدانی روز چهارشنبه در جلسه مشورتی با بیمه سلامت استان بر هم یاری و مساعدت از نهادهای مردمی تاکید کرد و افزود: تمامی اقشار جامعه مستحق خدمت رسانی با کرامت هستند.

یزدانی به ظرفیت های بالای مساجد محله ها اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج نهادی است که طرح ریزی محله های کرامت را در دست اجرا دارد و تمام دغدغه های محله برای کاهش آسیب رسانی را در دست بررسی و اجرا دارد.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی بر آمادگی برای مساعدت در طرح ملی پوشش بیمه سلامت رایگان مناطق کم برخوردار پرداخت و اظهار داشت: برای خدمت رسانی با کرامت به مردم استان چه در مناطق کم برخوردار و چه در سایر مناطق به صورت میدانی مساعدت دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با قدردانی از هم یاری نهادهای مردمی در اجرای این طرح به بیمه سلامت اظهار داشت: در این طرح ضمن اینکه مردم می توانند به صورت رایگان بیمه شوند با انتساب به پزشک خانواده و نظام ارجاع به ایشان می توانند از خدمات بخش خصوصی نیز با فرانشیز دولتی استفاده کنند.

محسن رعنایی اظهار داشت: در اجرای طرح نظام ارجاع شهری در صندوق بیمه سلامت همگانی در سال ۱۴۰۰ موفق عمل کرده ایم و پزشکان بیشتری در حال جذب شدن به این طرح هستند.

وی افزود: در این مسیر ظرفیت نهادهای مردمی در محله ها به ما دلگرمی می دهد که بتوانیم این طرح را با سرعت بیشتری اجرایی کنیم.

رعنایی با بیان اینکه هدف طرح جهادی بوده است اظهار داشت:  از تمامی نهادهای جهادی و مردمی دعوت می کنیم در این طرح بیمه سلامت را یاری کنند.

وی گفت: در تلاش هستیم با برپایی میزهای خدمت جهادی (باجه های سیار) با هم یاری و مساعدت نهادهای مردمی نظیر بسیج ، مساجد، ائمه جماعات بتوانیم به صورت فعال عمل کنیم و خدمت را در همان محل به مردم ارائه دهیم.

وی اظهارداشت: در سایر روشها اگر لازم شد به درب خانه های مردم رفته و به صورت خدمت رسانی خانه به خانه نیز اقدام خواهیم کرد تا تمام افرادی که بیمه ندارند را دراستان شناسایی کنیم.

رعنایی هدف از اجرای این طرح را شناسایی افرادی که هیچ گونه بیمه ای ندارند عنوان کرد و افزود:  همچین از طریق اطلاع رسانی و فراخوان مردم را به سمت دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت نیز هدایت نموده ایم تا خودشان نیز برای بیمه نمودن اقدام کنند و بیمه نمودن مردم شریف استان با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت  خراسان شمالی اظهارداشت: تا پیش از همه گیری کویید ۱۹ در کشور ، بیمه سلامت صندوق همگانی از طریق آزمون وسع و از طریق استعلام از وزارت رفاه انجام می شد و هر فردی که وضعیت مالی مناسبی داشت از طریق سایت وزارت رفاه شناسایی و باید برای بیمه درمان مبلغی حدود ۹۰۰ هزار تومان در سال برای یک نفر پرداخت می کرد.

رعنایی افزود: با همه گیری کویید ۱۹ ، بیمه در صندوق بیمه سلامت همگانی برای تمام افرادی که هیچ بیمه ای ندارند رایگان شده است .

وی با بیان اینکه باید ۱۰۰ درصد افرادی که فاقد هر گونه بیمه ای هستند را شناسایی کنیم و از خدمات بیمه بهره مند سازیم اظهار داشت: بیمه سلامت همگانی بیمه ای درمانی ، رایگان و قابل تمدید است  و از نظر پوشش دارو و درمان هیچ تفاوتی با بیمه صندوق های دیگر نظیر کارمندی، سایر اقشار و روستایی ندارد.

۷۰۰ هزار نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، در مجموع حدود ۸۴ درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان بهره مند هستند که شامل بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی است که حق بیمه پرداخت نمی کنند.

تنها در بجنورد مرکز استان حدود ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۲۰۷ هزار نفری این شهر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند.

۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

نظر شما