شناسهٔ خبر: 52232178 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

میزبانی تیم ملی در حضور تماشاگران پس از ۸۴۱ روز

19 دی: تیم ملی فوتبال ایران پس از ۸۴۱ روز، یک بار دیگر در حضور تماشاگران خودی از حریف خود میزبانی می‌کند.

صاحب‌خبر -
تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق از ساعت ۱۸ امروز در چارچوب دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم می‌روند.
در فاصله حدود یک ساعت تا شروع بازی، تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه به حدود پنج هزار نفر رسیده اما جمع کثیری هنوز بیرون از ورزشگاه حضور دارند.
این نخستین بار پس از بازی ایران و کامبوج است که تیم ملی در حضور تماشاگران خودی از حریفش میزبانی می‌کند.
مسابقه ایران و کامبوج ۱۸ مهر ۱۳۹۸ برگزار شد و پس از آن به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، تیم ملی ایران نتوانسته بود از حضور تماشاگران در بازی‌های خانگی خود بهره ببرد.
احمدرضا عابدزاده کاپیتان و دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران هم در ورزشگاه حاضر شده است. امیر پسر او امروز در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار دارد.
قرار بود ۲ هزار تماشاگر زن وارد ورزشگاه شوند اما فدراسیون فوتبال حداقل ۳۰۰ نفر به این ظرفیت اعلامی اضافه کرده است.
یک پرچم بزرگ ایران روبروی جایگاه ویژه قرار داده شده است. تماشاگران عراقی از طبقه دوم ورزشگاه بازی را تماشا می‌کنند.
ضابطین کرونایی در ورزشگاه حضور دارند تا مراقب رعایت‌ شدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی تماشاگران باشند.
عده‌ای از خبرنگاران برای ورود به ورزشگاه مشکل داشتند که بعداز حدود یک ساعت این مشکل برطرف شد. با این وجود هنوز خبرنگاران و عکاس‌های زن اجازه ورود پیدا نکرده‌اند.
بازی تیم‌های ایران و عراق در هوایی سرد و بارانی برگزار خواهد شد. هم‌اکنون نیز شرایط جوی ویژه‌ای در ورزشگاه حاکم است و سرمای هوا کار را برای خبرنگاران سخت کرده است.
تماشاگران زن و مرد از اینکه بعد از مدت‌ها دوباره در استادیوم حاضر شده‌اند سر از پا نمی‌شناسند و در حال خوش و بش با یکدیگر هستند. پخش موسیقی هم در ورزشگاه جو جالبی را در استادیوم به وجود آورده است.
سرمای هوا باعث شده تا تماشاگران نتوانند به‌راحتی تیم ملی را تشویق کنند اما تماشاگران زن شور و نشاط خاصی را به ورزشگاه بخشیده‌اند و با سر دادن شعار «ایران ایران» از تیم ملی حمایت می‌کنند.
دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال ایران و عراق برای گرم‌کردن بدن‌های خود جلوتر از بقیه و در فاصل ۵۰ دقیقه تا شروع به زمین آمدند که با تشویق تماشاگران روبرو شدند.
بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق زودتر وارد زمین شدند و با تشویق تماشاگران خودی مواجه شدند. بشار رسن از سوی تماشاگران ایرانی نیز تشویق شد.
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در فاصله ۴۵ دقیقه پیش از آغاز بازی به زمین آمدند و با تشویق شدید تماشاگران مواجه شدند. همزمان موسیقی حماسی هم در ورزشگاه پخش می‌شود.
سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و مشاور رییس جمهور به ورزشگاه آزادی آمد تا از نزدیک شاهد دیدار ایران عراق باشد.
محمد با فدراسیون فوتبال همکاری های خوبی را در چند ماه اخیر داشته است.
خبرنگاران عراقی هم در جایگاه خبرنگاران حاضر شدند تا اتفاقات بازی را پوشش دهند.

نظر شما