شناسهٔ خبر: 52232135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود۷۷ میلیارد ریال طرح کشاورزی دهه فجر در شیروان افتتاح یا کلنگ زنی می شود

بجنورد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: دهه فجر امسال، ۷۶ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال طرح جهاد کشاورزی از محل اعتبارات ملی و استانی در این شهرستان خراسان شمالی کلنگ زنی و یا افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

حسن ایزانلو روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ۶ طرح عمرانی خدماتی شامل خط انتقال توسعه باغات در اراضی شیب دار به طول هفت کیلومتر، ۲ واحد پرورش مرغ گوشتی در مجموع کل با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه، گلخانه گیاهان دارویی مارچوبه به مساحت ۳ هزار مترمربع، گلخانه سبزی و صیفی به مساحت ۲ هزار و ۶۴۰ مترمربع و تولید انواع دمنوش به میزان ۱۶۰ تن در سال است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح های مزبور بین سال های ۹۶ تا ۹۹ بوده که در روستاهای باداملق، قلعه چه، تنسوان، قلندرآباد و ناحیه صنعتی امیرآباد واقع در بخش مرکزی شهرستان بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ایزانلو اضافه کرد: با بهره برداری از طرح های مزبور برای ۶۳۷ نفر اشتغالزایی انجام خواهد شد و هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات آن برخوردار خواهند شد.

این شهرستان ۲۸ گلخانه فعال ۱۰ هکتاری دارد که در ۱۷ واحد گلخانه های این شهرستان سبزی و صیفی، خیار و گوجه فرنگی و در مابقی گیاهان زینتی و گیاهان دارویی کاکتوس، گیاهان گلدانی و آلوئه ورا کشت می‌شود.
شهرستان شیروان ۵۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۴۰ قطعه با جوجه ریزی، ۶ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۴۳ قطعه در سال دارد.

شیروان قطب تولید مرغ در خراسان شمالی است و ۶۸ درصد تولید مرغ استان مربوط به این شهرستان است بطوریکه  ظرفیت تولید شهرستان در هر دوره ۴۵ روزه، یک میلیون و ۳۴۳ هزار قطعه است.

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

نظر شما