شناسهٔ خبر: 52231705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شانه خالی کردن بیمه ها از پرداخت هزینه ها موجب افزایش هزینه های درمان شده است

تبریز- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی تبریز و شورای هماهنگی آذربایجان شرقی گفت: شانه خالی کردن سازمانهای بیمه از پرداخت هزینه ها یکی از معضلاتی است که موجب شده هزینه های درمان در کشور افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

علیرضا صادقپور روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وقتی مطرح می‌شود تعرفه‌های پزشکی واقعی نیست منظور از این موضوع پرداخت هزینه‌ها از جیب بیمار نمی‌باشد بلکه باید بیمه‌ها هزینه ها را متقبل شوند ولی متاسفانه در کشور ما سازمان های بیمه گر درصد کمتری پرداخت می‌کنند و هزینه بیشتر از جیب بیمه شونده پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه رابطه بین پزشک و بیمار رابطه مقدس و مهمی است، افزود: اعتماد بین پزشک و بیمار بسیار حائز اهمیت است و نباید بگذاریم این اعتماد از بین برود.

صادق پور با تاکید بر اینکه خدشه دار شدن اعتماد مردم به جامعه پزشکی بزرگترین چالش سلامت کشور است، ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد برخی جوسازی ها و حاشیه سازی علیه جامعه پزشکی در کشور هستیم که  موجب خدشه دار شدن اعتماد بین مردم و پزشکان شده است.

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش بسیار مهمی در آگاه سازی و اطلاع رسانی در جامعه ایفا می کنند ، تاکید کرد: ضروری است با استفاده از ظرفیت رسانه ها ذهنیت های منفی را از بین برده و اعتماد بین مردم و جامعه پزشکی را افزایش دهیم.

رییس سازمان نظام پزشکی تبریز با اشاره به دریافتی پزشکان از بیماران، گفت: تعرفه‌های پزشکی مصوبه هیئت دولت است و هرگونه دریافت خارج از این مصوبه غیرقانونی می باشد اگر بیماری به صورت کتبی شکایت کند حتما رسیدگی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در بیمارستان های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی ، سپاه و ارتش جراحان و پزشکان بسیار حاذقی وجود دارند که بر اساس تعرفه های قانونی فعالیت می کنند.

دکتر صادق پور گفت: اینکه برخی پزشکان زیرمیزی دریافت می کنند غیرقابل انکار است درصد بسیار اندکی از ۱۰ هزار عضو جامعه پزشکی عضو این سازمان تخلف انجام می‌دهند که در صورت شکایت مردمی رسیدگی و به تعزیرات معرفی می شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز و شورای هماهنگی استان در خصوص تجویزهای غیر منطقی دارو و خدمات پاراکلینیکی گفت: برای جلوگیری از تجویزهای غیر منطقی پرونده الکترونیک سلامت بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم از این طریق جلوی این تجویزهای غیرضروری گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی تبریز ۱۰ هزار و ۴۰۰ عضو دارد، گفت: فعالان کلیه رشته های پزشکی به جز پرستاری از شهرستان های تبریز، هشترود، هریس، بستان آباد و چاراویماق زیر مجموعه سازمان نظام پزشکی تبریز هستند، سایر شهرستان ها نیز نظام پزشکی مستقل دارند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۳۰ پرونده شکایت از پزشک به این سازمان رسیده است که از این تعداد برای ۱۴۵ پرونده رای صادر شده است.

فریدون اشرفیان بناب افزود: ۳۰ درصد از پرونده‌ ها منجر به محکومیت پزشکان و برای ۶۰ درصد نیز رای برائت صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌های شکایتی از پزشکان در دادسرا، هیات بدوی و هیئت تجدیدنظر بررسی و رای صادر می شود که در صورت اعتراض به رای صادر شده در شورای عالی بررسی و رای نهایی صادر می‌شود.

نظر شما