شناسهٔ خبر: 52231419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقبال الخزعلی از سفر مقتدی الصدر به بغداد برای اتحاد بیت شیعی

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق ابراز امیداوری کرد که سفر رهبر جریان صدر به بغداد، سرآغازی بر حل اختلافات و اتحاد بیت شیعی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق از سفر مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق به بغداد استقبال کرد.

الخزعلی با انتشار پیام در صفحه توئیتر خود نوشت: «از سفر برادر، مقتدی الصدر به بغداد استقبال می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم که این سفر، سرآغازی بر حل اختلافات و متحد شدن بیت شیعی شود».


توئیت الخزعلی

 

وی همچنین تأکید کرد، دست کمیته شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) به سمت تمام چیزهایی دراز است که منفعت عراق در آن است و فرصت را از دشمنان می‌گیرد.

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، متحد کردن بیت شیعی باید به نحوی باشد که باعث شکست طرحهای دشمنان عراق باشد.

این در حالی است که اخیرا گزارش‌هایی در خصوص وجود یک پروژه آمریکایی - اماراتی مبنی بر دامن زدن به اختلافات شخصی میان دو قطب بیت شیعی در چارچوب هماهنگی و جریان صدر به منظور تضعیف این مولفه مهم سیاسی در عراق منتشر می‌شود. 

در همین ارتباط، «فالح الفیاض» رئیس ائتلاف «العقد الوطنی»، رئیس سازمان الحشد الشعبی و عضو چارچوب هماهنگی در سخنانی بر ضرورت وحدت در بیت شیعی و همراهی چارچوب هماهنگی و جریان صدر تاکید کرد.

الفیاض گفته بود: «مقتدی الصدر در توطئه‌ای که برای ایجاد اختلاف و چند دستگی در بیت شیعی در جریان است، نقشی ندارد. ضمن اینکه چارچوب هماهنگی هم دشمن جریان صدر نیست و تمایلی ندارم که اعلام کنم چارچوب هماهنگی در برابر جریان صدر هماهنگ و منسجم است». 

چهارشنبه هفته جاری چارچوب هماهنگی شیعیان عراق پس از برگزاری نشستی ضمن اشاره به این‌که مخالف اصل اکثریت نیست، بر دو مبنای مهم مشارکت و مخالفت با حذف جریان‌های سیاسی مختلف در تشکیل دولت آینده تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما