شناسهٔ خبر: 52231260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه:

امروز مذاکرات ما عزتمندانه است

همدان-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با اقتدار به سمت مذاکره برود تا آن‌ها جرأت نکنند قاعده بازی را به هم بزنند، گفت: امروز مذاکرات ما عزتمندانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در همایش معلم، بصیرت، سبک زندگی فاطمی که به همت سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) در خانه معلم همدان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در آستانه دهه فجر با اشاره به سخنان آیت الله حائری شیرازی مبنی بر اینکه ارزش‌ها گاهی مادی و گاهی معنوی هستند، اظهار کرد: ارزش‌های معنوی شامل تفکر، اعتقادات، تربیت، علم و آگاهی می‌شود که دیده نمی‌شود، اما فهمیده می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ادیان مجموعه ارزش‌هایی برای خود دارند، عنوان کرد: اسلام ارزش متعالی است چراکه دین برتر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) خاتم عترت است و به عنوان یک مدل از آن ارزش برتر است، افزود: اگر اسم حضرت زهرا (س) بعد از این همه سال بر بلندای تاریخ انسانیت و اسلام مانده، متاثر از تفکر خدامحوری و معنویت‌گرایی ایشان است.

وی بیان کرد: در غرب تفکر‌های معنویت را کنار گذاشتند و تفکر‌های دیگری را جایگزین کردند که بعد از چند قرن به قرآن و دین رو کردند.

آزادی‌خواه با اشاره به جمله‌ای از کتاب ماکس پلانک فیزیکدان معروف قرن ۲۰ مبنی بر اینکه بر بالای درب شهر علم نوشته شده باید ایمان داشته باشیم، ادامه داد: حضرت زهرا (س) خدا را در زندگی خود می‌دید و به امامت و ولایت توجه داشت.

وی مهمترین علت اختلافات در حوزه خانواده را سوء معنویت دانست و ابراز کرد: دشمنان با ساخت فیلم‌های هالیوودی به دنبال تضعیف بنیان خانواده هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از حرفه‌هایی که دانش‌آموزان باید بیاموزند احترام به بزرگان و معلم است که یک تکنیک تربیتی است، ادامه داد: دانش‌آموز اگر متوجه نباشد که باید به معلمش احترام بگذارد به طور قطع توفیق ندارد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) حرمت حضرت علی (ع) را به عنوان امامش نگه می‌داشت، گفت: حضرت زهرا (س) با ولایت پیوند داشت و در آن زمانی که افراد با بصیرت سکوت کرده بودند فریادگر تاریخ بود و واقعیت‌ها را بازگو می‌کرد.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه واقعیت‌ها را باید برای مردم گفت، افزود: نقاط ضعف را باید تذکر داد، اما نباید آن را فریاد زد و این به معنی سکوت نیست چراکه اگر سکوت کنیم نقطه ضعف تقویت می‌شود؛ نقاط قوت را نیز باید بلند گفت این قاعده اسلامی است و مبنای دینی دارد و حرف حساب را باید بلند عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مستحب است موذن در بالای بلندی الله اکبر را فریاد بزند چرا که حرف حساب است و باید فریاد زد، ابراز کرد: حرف حق را باید بلند گفت تا دنیا بفهمد.

نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما حرف حساب را یا نمی‌گوییم یا آهسته می‌گوییم، ولی اگر شخصی خطایی کند آبرویش را می‌بریم، ادامه داد: در حوزه سیاست سیاستمداران این اشتباه را دارند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یک موضوع یک طرفه است مطالب ارسال می‌شود و راستی آزمایی نمی‌شود، گفت: امروز ممکن است دشمن فرزند سردار سلیمانی را هدف قرار دهد و تخریب کند فردا فرزند من و شما را هدف قرار می‌دهد.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه ما باید واقع‌گرا باشیم، با اشاره به پیشرفت ایران از جمله گسترش راه‌ها، بهداشت، مراکز درمانی و ... بعد از انقلاب عنوان کرد: بصیرت حضرت فاطمه (س) به این معنی است که از انقلاب حمایت کرد و انتقاد باید دلسوزانه باشد که به پیشرفت کار کمک کند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ دولت باید ماهیانه ۵۰ هزار میلیارد تومان به کارکنان حقوق دهد و۵۰ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی بدهی دارد، گفت: دولت باید ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سود اوراق مشارکت را پرداخت کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عراق ۳۶ میلیارد دلار واردات دارد، قاعدتا باید ۳۰ میلیارد دلار آن به ما اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: سهم ایران از این مقداری ۸۰۰ میلیون دلار است که نشان از کوتاهی سیاست خارجه دارد.

وی با بیان اینکه درست است تحریم هستیم، اما می‌شود تحریم‌ها را دور زد، گفت: ما در ارتباط با کشور‌های همسایه کم کاری کرده‌ایم.

آزادی‌خواه در خصوص مذاکرات و برجام گفت: ما اهل مذاکره بودیم و هستیم، اما به فرمایش مقام معظم رهبری کشور‌های مقابل اهلیت مذاکره ندارند؛ ما در گذشته گفته‌ایم امروز هم می‎گوییم دولت باید با اقتدار به سمت مذاکره برود تا آن‌ها جرأت نکنند قاعده بازی را به هم بزنند.

وی با بیان اینکه امروز مذاکرات ما عزتمندانه است، تاکید کرد: کشور‌های مختلف از جمله امارات به دنبال مذاکره با رئیس‌جمهور ما هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اوایل شیوع ویروس کرونا کشور‌های دیگر به دلیل اینکه کشور ما عضو کنوانسیون fatf نیست واکسن نمی‌دادند، گفت: دولت جدید واکسن را به راحتی وارد کرد و مردم رایگان سه دوز واکسن زدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما شرایط قابل دفاعی دارد، یادآور شد: در آستانه جابه‌جایی دولت انبار‌ها خالی شده بود و دیگر ارزاق وجود نداشت، ولی با تلاش‌های این دولت در حال حاضر کمبود نداریم.

آزادیخواه با بیان اینکه همه باید دولت را کمک کنند چراکه این کشور برای ما است و باید دولت را کمک کنیم تا از مسیر انقلاب خارج نشود، عنوان کرد: ما هر وقت با روحیه جهادی پیش رفتیم پیروز شدیم.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت مردم از دولت و پاکیزه کردن مفسدین از بدنه دولت اتفاقات خوبی خواهد افتاد، گفت: دولت جدید بر این باور است که مذاکرات به نتیجه می‌رسد و اگر به نتیجه نرسد با مدل‌های مختلفی کشور را مدیریت می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر سهم فروش پتروشیمی ما نسبت به ۶ ماه گذشته ۲.۵ برابر و فروش نفت ۳ برابر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما