شناسهٔ خبر: 52231116 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل عراق

تیم ملی از ساعت 18 در استادیوم آزادی دیدار در برابر عراق را آغاز می‌کند و در صورت پیروزی در این دیدار صعود خود را به جام جهانی دوحه مسجل خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تفاوت این بازی با دیدارهای پیشین خانگی تیم  ملی حضور تماشاگر است. قرار است بخشی از این تماشاگران خانم باشند. اما غیبت چند بازیکن در اردوی تیم ملی به‌خاطر تست مثبت کرونا به‌طور حتم ترکیب تیم ملی را دستخوش تغییر خواهد کرد. به خصوص در خط حمله. چرا که سردار آزمون به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اردوی تیم ملی حاضر نشده و مهدی طارمی هم ساعت 4 بامداد به اردوی تیم ملی ملحق شده است.

در خط دروازه اگر چه علیرضا بیرانوند تاوان اشتباهی که در بازی با لبنان داشت را با نیمکت نشینی در بازی با سوریه پرداخت کرد اما به نظر می‌رسد باز هم شانس بازی امیر عابدزاده بیشتر باشد به این‌خاطر که این دروازه‌بان در بازی‌های اخیر تیم باشگاهی‌اش به میدان رفته و نمایش‌های خوبی داشته اما علیرضا بیرانوند در هفته‌های منتهی به حضور در اردوی تیم ملی در ترکیب بوآویشتا بازی نکرده و این شاید منجر به حضور دوباره این دروازه‌بان جوان در ترکیب تیم ملی شود و در این زمینه هر اتفاقی محتمل است.

ترکیب تیم ملی در خط دفاع بعید است دستخوش تغییر شود. محم‌حسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده دو مدافع میانی تیم ملی خواهند بود. در سمت راست خط دفاعی شانس صادق محرمی بیشتر است و پیش بینی می‌شود در سمت چپ وحید امیری بازی کند. برای بازی در این پست اسکوچیچ می‌تواند روی امید نورافکن و میلاد محمدی هم تکیه کند. در سمت راست خط دفاعی صالح حردانی آماده بازی است. همانند بازی با سوریه که مهدی طارمی حاضر نبود ممکن است وحید امیری جلوتر بازی کند. در این‌صورت امید نورافکن احتمالا در پست دفاع چپ بازی خواهد کرد.

اما در جلوی خط دفاعی سعید عزت الهی گزینه اول برای بازی است. زوج او یعنی احمد نورالهی به دلیل ابتلا به کرونا در این بازی حاضر نخواهد بود. ‌اسکوچیچ برای پیدا کردن جانشین احمد نورالهی با چالش مواجه نخواهد بود به این دلیل که می‌تواند از میلاد سرلک – کمال کامیابی‌نیا و حتی سامان قدوس در این پست استفاده کند. اگر نظر سرمربی تیم ملی ترکیب تهاجمی‌تر باشد بدون‌شک گزینه مد‌نظر او سامان قدوس خواهد بود در غیر این‌صورت شانس بازی میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا بیشتر است که از بین این دو بازیکن احتمال بازی میلاد سرلک بالاتر خواهد بود.

در کناره‌ها بعید است تغییرات زیاد باشد. علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش در کناره‌ها بازی خواهند کرد. آنها در جریان بازی در صورت صلاح‌دید اسکوچیچ می‌توانند جای خود را با هم تغییر دهند. اما در خط حمله کدام بازیکنان به میدان خواهند آمد؟ سردار آزمون به دلیل مخالفت زنیت با حضورش در اردوی تیم ملی در دبی مانده و امروز در بازی با عراق یکی از غایبان اصلی تیم ملی به‌شمار می‌رود. مهدی طارمی هم ساعت 4 بامداد وارد اردوی تیم ملی شده؛ در چنین شرایطی چینش خط حمله‌ تیم ملی سخت است. در صورتی‌که اسکوچیچ تصمیم بگیرد تیم ملی را با دو مهاجم به میدان بفرستد و یکی از گزینه‌ها مهدی طارمی باشد از بین کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد یکی جایگزین سردار آزمون خواهد شد. هم‌چنین به وحید امیری همانند دیدار با لبنان باید برای بازی در خط حمله شانس داد.

مهدی طارمی که به سختی به اردوی تیم ملی ملحق شده بدون‌شک این همه سختی به جان نخریده که با حضور در اردوی تیم ملی تنها نظاره‌گر بازی ایران باشد. تنها ممکن است اسکوچیچ تصمیم بگیرد به‌خاطر خستگی ناشی از سفر از مهدی طارمی به‌عنوان بازیکن ذخیره استفاده کند. در این‌صورت همان‌طور که اشاره شد اسکوچیچ باید از بین مهاجمان موجود در اردوی تیم ملی، دو بازیکن را برای حضور در خط حمله گزینش کند. مهدی قایدی هم برای بازی در این جدال شانس زیادی داشت که در آخرین لحظات تست او هم مثبت اعلام شد و اردوی تیم ملی را ترک کرد.

به دلیل غیبت سردار آزمون یک احتمال هم وجود دارد. اینکه اسکوچیچ تیم ملی را با تک مهاجم به میدان بفرستد. در این صورت قابل پیش بینی است که سامان قدوس در پست شماره 10 و جلوی زوج خط دفاعی احتمالا عزت الهی و میلاد سرلک بازی کند. ضمن اینکه احسان حاج صفی هم اردوی تیم ملی حضور دارد و تست کرونا او منفی اعلام شده اما نسبت به دیگر ملی‌پوشان کمتر در اردوی تیم ملی حاضر بوده و طبیعتا برای حضور در ترکیب ثابت تیم شانس کمتری دارد.

ترکیب‌ احتمالی تیم ملی در بازی با عراق

1-3-2-4

دروازه‌بان : امیر عابدزاده (علیرضا بیرانوند)

مدافعان: صادق محرمی – محمد‌حسین کنعانی‌زادگان – شجاع خلیل‌زاده – امید نورافکن

هافبک‌‌های دفاعی: سعید عزت‌الهی – میلاد سرلک (کمال کامیابی‌نیا)

هافبک‌‌های تهاجمی: علیرضا جهانبخش – علی قلی‌زاده – وحید امیری

مهاجم: کریم انصاری‌فرد(کاوه رضایی

نظر شما