شناسهٔ خبر: 52230399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اوج‌گیری دوباره کرونا در جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از اوج گیری دوباره کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در حالی که جنوب غرب خوزستان در هفته‌های گذشته روزهای آرامی را پشت سر گذاشته بود و رفته رفته شرایط عادی بر این منطقه حکم فرما می‌شد شیوع سویه امیکرون باعث شد تا این ویروس دوباره در جامعه منتشر شده و مبتلایان دیگری را به چرخه اطلاعات اضافه کند.

جنوب غرب خوزستان گرچه در هفته‌های گذشته شاهد کمترین میزان فوت در میان مبتلایان بوده است و موارد بسیار نادری در این حیطه به ثبت رسیده، اما غالب شدن سویه امیکرون درون جامعه آمار ابتلا در این منطقه را از روزانه پنج الی ۱۰ نفر به ۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسانده است.

بر همین اساس، شکرالله سلمان زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد جدید مثبت داشته ایم که ۲۳ نفر مربوط به آبادان، هشت نفر در خرمشهر و ۹ نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

 وی افزود: از این ۴۰ مورد مثبت جدید، (آبادان ۲۰ نفر، خرمشهر هفت نفر و شادگان نیز هفت نفر) ۳۴ نفر به‌صورت سرپایی معاینه و برای قرار گرفتن در قرنطینه روانه منازل خود شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: طی روز گذشته نیز هفت نفر بستری و چهار نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم، بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان‌ها ۱۹ نفر است.

سلمان زاده اضافه کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون ۳۵ هزار و ۳۰۱۱ مورد بوده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۶۸ نفر بستری و ۱۴ هزار و ۹۵۱ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما