شناسهٔ خبر: 52227571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در شورای اداری نیشابور با حضور دادستان کل کشور مطرح شد؛

زندان نیشابور باید به خارج شهر منتقل شود

نیشابور ـ دادستان کل کشور گفت: زندان نیشابور باید هر چه سریع‌تر به خارج از شهر منتقل شود و هیچ احتیاجی به زمان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری که به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه در سفر به خراسان رضوی به شهرستان نیشابور سفر کرده است، ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: رئیس سازمان زندان‌ها مکلف است زندان نیشابور را به خارج از شهر منتقل کند و هیچ احتیاجی به زمان ندارد.

وی ادامه داد: همین فردا یک قرارداد ببندید، زندان فعلی را بفروشید و از محل فروش آن محل جدیدی احداث کنید.

دادستان کل کشور افزود: طبق قانون، ۲.۹ درصد بودجه کل کشور باید به قوه قضائیه اختصاص یابد اما این قانون تا امروز اجرایی نشده است، اگر نمایندگان مجلس کمک کنند، قطعاً در تأسیس ساختمان دادسرا و پزشکی قانونی در شهرستان‌ها می‌توانیم همکاری کنیم.

بیشترین پرونده شکایات در نیشابور مربوط به «توهین» است

سید محمد حسینی نیز در این جلسه، سه چالش بزرگ و نیازمندی شهرستان نیشابور را احداث ساختمان دادسرا، ساختمان جدید زندان و ساختمان پزشکی قانونی بیان کرد و گفت: این کار عمل صالح و واجب است و اتلاف هر دقیقه هم برای شروع پروژه‌ها زیاد است.

وی با اشاره به مشکلات امنیتی نیشابور، افزود: ما به تعداد دهستان‌ها که مسئول تأمین امنیت آن‌ها را بر عهده داریم، واحد انتظامی نداریم.

دادستان نیشابور با اشاره به ضرورت فعال کردن پلیس قضائی، یادآور شد: ضابط عام دستگاه قضائی، نیروی انتظامی است که ده‌ها وظیفه دیگر نیز دارد.

وی به بیان آماری در مورد ورودی پرونده‌های کیفری نیشابور در ده ماه اول سال جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: در کمال تأسف، «توهین» بیشترین عنوان پرونده‌ها است و تهدید، سرقت، ضرب و جرح و کلاهبرداری در ردیف‌های بعدی قرار دارد.

حسینی اضافه کرد: در این آمار، سه هزار و ۸۴۳ پرونده مربوط به اتهام توهین، بعد از آن سه هزار و ۲۴۰ مورد تهدید، سه هزار و ۲۳۰ فقره سرقت، هزار و ۹۱۰ پرونده ضرب‌وجرح عمدی و پس از آن به کلاهبرداری چه سنتی و چه رایانه‌ای تعلق دارد.

گفتنی است؛ ظرفیت زندان نیشابور حدود ۴۰۰ نفر است اما در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰۰ نفر در این زندان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

نظر شما