شناسهٔ خبر: 52222654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

استان اردبیل همچنان در وضعیت آبی است / ۲ بیمار کرونایی جان باخت

محمدیان اردی گفت: شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، نیر، بیله سوار، خلخال، سرعین، کوثر، اصلاندوز، نمین و گرمی در وضعیت رنگ آبی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

«علی محمدیان اردی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 18 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و مجموع بیماران بستری شده به رقم 86 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه احتمال شروع پیک ششم در کشور وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون 13 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و 13 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: متاسفانه طی همین مدت 2 نفر به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند و تاکنون از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل 2 هزار و 642 نفر فوت شده اند.

 

محمدیان اردی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، نیر، بیله سوار، خلخال، سرعین، کوثر، اصلاندوز، نمین و گرمی در وضعیت رنگ آبی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون در استان اردبیل تاکنون بیش از یک میلیون و 925 هزار دوز واکسن ضدکرونا در قالب دوز اول، دوم و سوم تزریق شده است، تاکید کرد: خانواده ها باید مراقب تجمع و دورهمی های شبانه باشند زیرا این محافل موجب آلودگی همه افراد خانواده به بیماری کرونا می شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان این مطلب که خطر شیوع کرونای جهش یافته جدی است و مردم مراقبت های بهداشتی را افزایش دهند، افزود: شهروندان همچنان باید دقت بیشتری نسبت به کاهش رفت و آمدها و ترددهای بی مورد داشته باشند.

 

محمدیان اردی اعلام داشت: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

پایان پیام/365

نظر شما