شناسهٔ خبر: 52216535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استاد دانشگاه دمشق: حفظ توسعه علمی و معرفتی دلیل مقاومت ایران در برابر فشارهای خارجی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- استاد برجسته دانشگاه دمشق گفت: اگر مقاومت علمی و معرفتی ایران نبود، این کشور نمی توانست در برابر فشارهایی که متحمل شده، تاب بیاورد.

به گزارش شفقنا، «عبدالنبی اصطیف» که در نشست مجازی«جریان ها و چالش های ادبیات تطبیقی در سوریه و دیگر کشورهای عربی» سخن می گفت، افزود: اعتقاد من بر این است که دلیل مقاومت ایران در برابر فشارهای خارجی در طول این سالها این بوده است که توسعه علمی و معرفتی را در دانشگاهها و مراکز علمی حفظ کرده است.

وی اظهار داشت: اگر مقاومت علمی و معرفتی ایران در برابر فشارهای سال های اخیر نبود، قطعا نمی توانست در برابر آن همه فشار دوام بیاورد.

اصطیف با اشاره به اینکه در حوزه ادبیات ملی به روز نیستیم و به اندازه کافی از تجربیات دیگر کشورها و ملل مختلف در حوزه ادبیات تطبیقی آگاهی نداریم، بیان کرد: این یک نقطه ضعف است که باید جبران شود. هر قدر بهره بیشتری از علم و دانش داشته باشم، قطعا سهم ما از زندگی در جهان کنونی بیشتر خواهد بود.

استاد دانشگاه دمشق در ادامه با بیان اینکه باید ایمان داشت که توسعه علم و دانش ضامن توسعه زندگی و گستردگی آن است، خاطرنشان کرد: بدون علم و معرفت هیچ بهره ای از گستره زندگی نخواهیم داشت. رهایی ما تنها در گرو علم و دانش است و بدون آن پیشرفتی در کار نخواهد بود.

گفتنی است این نشست امروز(چهارشنبه) به همت کارگروه پژوهشی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران و با حضور اسایتد و دانشگاهیان برگزار شد.

نظر شما