شناسهٔ خبر: 52216410 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بزرگترین تجربه برای ما آشنایی با سطح مسابقات و تیم‌ها بود؛

واکنش ایراندوست به شکست سنگین مقابل چین‌تایپه

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران با اشاره به کم‌تجربگی تیمش در این دوره از رقابت‌ها، از رقم خوردن اتفاقات خوب برای زنان فوتبال ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" بعد از باخت 5-0 مقابل چین‌تایپه، مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر شد و پاسخگوی اصحاب رسانه بود؛ ایراندوست در بخش ابتدایی صحبت‌هایش گفت: باید بگویم که تیم ایران تیم کم‌تجربه‌ای بود و به نظرم این تورنمنت خیلی چیزها به بچه‌ها یاد داد که بازی به بازی باید به چه شکل باشند و از همه مهم‌تر متوجه شدند که سطح‌‌شان در چه حدی است و چطور باید آموزش ببینند تا بهتر شوند.

 

ایراندوست در واکنش به سوال خبرنگاری برای حضور ایران در جام ملت‌های بعدی پاسخ داد: ما امیدوار هستیم با حمایتی که در این هشت ماه بوده و قطعا هم ادامه خواهد داشت، با برنامه‌ریزی بهتر و برگزاری تورنمنت‌های دوستانه بچه‌ها را به سطحی برسانیم که تورنمنت اصلی جای آزمون و خطا برایشان نباشد؛ باید به این نکته اشاره کنم که نداشتن بازی تدارکاتی و هم‌چنین به‌همراه نداشتن 4 بازیکن اصلی در بازی امروز به‌خاطر کرونا روی عملکرد تیم ما تاثیر گذاشت.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان درباره مسابقه امروز گفت: انتظارات ما برآورده نشد؛ توقع داشتیم در این بازی بچه‌ها روی زمین بازی کنند، توپ را به جریان بیندازند و با اعتماد به نفس بالایی به دروازه حریف برسند اما گلی که خیلی زود دریافت کردیم به‌نوعی شیرازه تیم من را از بین برد و نتوانستیم بازیکنان را به بازی بازگردانیم.

 

وی افزود: در بین دو نیمه تاکتیکی که می‌خواستیم از طریق آن به گل برسیم را تشریح کردیم اما ابزار لازم برای رسیدن به گل را نداشتیم؛ هدف ما بازی روی زمین، دادن پاس‌های کوتاه و رسیدن به دروازه حریف بود، اما به دلیل کم‌تجربگی بازیکنان هیچ‌کدام از تمرینات ما به اجرا در نیامد و بازیکنان برای زودتر رسیدن به گل احساسی عمل کردند.

 

مریم ایراندوست در توضیح استفاده از تجربه جام ملت‌ها برای توسعه بیشتر فوتبال زنان ایران گفت: مهم‌ترین موضوع این است که سطح رقابت‌ها را دیدیم و اینکه تیم‌ها در چه سطحی قرار دارند؛ به هر حال من به تنهایی نمی‌توانم کاری انجام بدهم و باید روی فوتبال پایه در ایران خیلی بیشتر و حرفه‌ای‌تر کار کنیم تا بتوانیم در چنین تورنمنت‌هایی به اهدافمان برسیم.

 

ایراندوست در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: باید 3 فاکتور اصلی بدنسازی خوب، کارهای تاکتیکی و مهم‌ترین مسئله یعنی حضور در مسابقات و برگزاری مسابقات تدارکاتی حداقل هر 2-3 ماه یک‌بار در دستور کار تیم قرار بگیرد؛ در این صورت می‌توانیم در تورنمنتی مانند جام ملت‌های آسیا موفق باشیم. اگر طبق این برنامه پیش برویم، با توجه به پتانسیل زیادی دختران ایرانی که تکنیک و انرژی زیادی دارند می‌توانیم در جام ملت‌های بعدی موفق باشیم.

نظر شما