شناسهٔ خبر: 52216342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

شهردار مشهد مطرح کرد؛

به‌هیچ‌عنوان با تغییر کاربری کوهستان‌پارک مشهد موافق نیستیم

رکنا: شهردار مشهد گفت: موضع ما شفاف است و به‌هیچ‌عنوان موافق تغییر کاربری کوهستان‌پارک نیستیم، اما اگر متولی به‌نفع مردم وارد عمل شود، ما نیز حمایت خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سید عبدالله ارجائی در نشست خبری‌ با اصحاب رسانه گفت: مدیریت شهری برای احقاق حقوق مردم کوتاه نمی‌آید. برای حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و اگر قرار بود کوتاه بیاییم وضعیتمان این نبود.

وی  افزود: بسیاری از مسائلی که در چند ماه گذشته گریبان‌گیر مدیریت شهری شده است، به‌دلیل این است که از حقوق مردم کوتاه نیامده‌ایم. مدیریت شهری به‌صورت کلی روی موضوع احقاق حقوق مردم ایستادگی می‌کند.

ارجائی با اشاره به اینکه درباره سامان‌دهی معتادان متجاهر باید رفتار سلیقه‌ای را حذف کنیم و قانون را ملاک عمل بگذاریم، افزود: تعامل به چه معناست؟ آیا تعامل یک‌طرفه است یا دوطرفه؟ آیا می‌توان با سایر ارگان‌ها در جمع‌کردن زباله‌های مردم تعامل کرد؟

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: اگر معنی تعامل این است که فقط مدیریت شهری هزینه بدهد و کیسه پول باشد، باید بدانیم که این پول مردم است.

وی تصریح کرد: درخصوص بدهکاری پیمانکاران، ما حقوق سال گذشته آن‌ها را امسال پرداخت می‌کنیم. ما قبول داریم باید توانمندسازی کنیم، اما برخی کارها تزیینی است و ما می‌خواهیم کار واقعی انجام دهیم.

شهردار مشهد با اشاره به افزایش بودجه فرهنگی گفت: در بحث پروژه‌های مناطق کمترتوسعه‌یافته سعی کرده‌ایم ۳۶درصد از بودجه را به آنان اختصاص دهیم که این مسئله برای اولین‌بار رخ داده و نسبت به سال گذشته رشد چندبرابری داشته است.

ارجائی ادامه داد: ما به‌شدت به‌دنبال خودکفاکردن سازمان‌هایی هستیم که امکان فعالیت اقتصادی دارند تا بتوانند به‌سمت خودکفاشدن حرکت کنند. برخی سازمان‌ها امروز هزینه‌بر هستند و می‌توانیم آن‌ها را اقتصادی کنیم تا به بودجه عمومی شهر کمک کنند. بودجه فرهنگی‌اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده و این وجه‌تمایز بودجه با سال گذشته است.

وی تأکید کرد: بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۲۶هزار میلیارد تومان است و امیدواریم درآمدهای پایدار را به ۴۶درصد برسانیم؛ برای اولین‌بار ۷۰درصد بودجه به فعالیت‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده و ۳۰درصد مربوط به هزینه‌های جاری است.

وی افزود: این مسئله از میانگین کشوری شهرداری‌ها بیشتر است و یک رکورد محسوب می‌شود.

ارجائی در ادامه با انتقاد از وضعیت ساخت‌وسازها پس از ابلاغ طرح تفصیلی گفت: تعداد درخواست‌های انصراف سازندگان پس از ابلاغ طرح تفصیلی جنوب غرب چندبرابر شده است. تا چه زمان بدهی ایجاد کنیم و راه‌های درآمدی را ببندیم؟! شهر این‌گونه اداره نمی‌شود.

ارجائی با اشاره به اینکه مشهد به شهر فرودگاهی نیاز دارد، افزود: فرودگاه مشهد در موقعیت مناسبی نیست؛ زیرا همه در کشور قبول دارند که آلودگی صوتی و زیست‌محیطی ایجاد می‌کند و همچنین تمام لندینگ‌ها از روی شهر است.

شهردار مشهد تأکید کرد: مصوباتی برای تغییر مکان فرودگاه داشتیم که به‌زودی اعلام خواهیم کرد. مطالبه مدیران شهری انتقال فرودگاه است و ما در این زمینه مطالبه‌گری و کمک خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه چه چیزی جایگزین فرودگاه شود، نیازمند مطالعه است.

شهردار مشهد ادامه داد: موضع ما شفاف است و به‌هیچ‌عنوان موافق تغییر کاربری کوهستان‌پارک نیستیم، اما اگر متولی به‌نفع مردم وارد عمل شود، ما نیز حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: سرمایه‌گذار پای کار است و اگر متولی زمین را واگذار کند، مردم نیز می‌توانند سود ببرند؛ سودی که مجانی نخواهد بود! بنگاه اقتصادی غیر از سود چه چیزی می‌خواهد؟!

نظر شما