شناسهٔ خبر: 52216185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۵۰ درصد مراودات اقتصادی زنجان با کشور ترکیه است

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان بر لزوم توسعه تجارت و جذب سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد مراودات اقتصادی استان با کشور ترکیه است.

صاحب‌خبر -

علی یگانه‌فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اتاق بازرگانی نسبت به تقویت تجارت خارجی با کشورهای مختلف در استان تاکید دارد،گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد مراودات اقتصادی استان با کشور ترکیه است.

وی از برنامه‌ریزی برای صادرات تولیدات استان زنجان به ۱۱ کشور دنیا خبر داد و اظهار داشت: اغلب این کشورها از همسایگان ایران هستند که با توجه فضای حاکم بر مذاکرات برجام و همچنین مراودات با کشورهای همسایه امیدواریم عملیات شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان بر لزوم توسعه تجارت و جذب سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و گفت: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در هشت بخش تدوین و ارائه شده است.

یگانه‌فرد با تاکید بر استفاده از ظرفیت کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری در راستای توسعه تجارت خارجی ادامه داد: یکی از راه‌های عملیاتی شدن این مهم ایجاد موازنه بین اتاق بازرگانی استان با اتاق مشترک ایران با کشورهای دیگر است.

وی ابراز داشت: میزان تجارت ایران و هند ۱۰ میلیون دلار است و فعالیت شرکتهای استارتاپی و دانش بنیان از راهکارهای توسعه تجارت بین ایران و هند محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان ابراز داشت: ایجاد مرکز تجاری در کربلا در مرحله نهایی خود قرار گرفته و ایجاد این مرکز تجاری می‌تواند به بهبود روابط زنجان و کشور عراق کمک کند.

نظر شما