شناسهٔ خبر: 52216137 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ایراندوست: بزرگترین تجربه برای ما آشنایی با سطح مسابقات و تیم‌ها بود

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران پس از واگذاری بازی به چین تایپه در نشست خبری پس از مسابقه پاسخگوی سوال خبرنگاران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مریم ایراندوست در نشست مطبوعاتی بعد از بازی گفت: باید بگویم که تیم ایران تیم کم تجربه‌ای بود و به نظرم این تورنمنت خیلی چیزها به بچه ها یاد داد که بازی به بازی باید به چه شکل باشند و از همه مهمتر متوجه شدند که سطح‌شان در چه حدی است و چطور باید آموزش ببینند تا بهتر شوند.

"برای دور بعدی این مسابقات چه برنامه‌ای خواهید داشت؟" ایراندوست در پاسخ گفت: ما امیدوار هستیم با حمایتی که در این هشت ماه بوده و قطعا هم ادامه خواهد داشت، با برنامه ریزی بهتر و برگزاری تورنمنت‌های دوستانه بچه ها را به سطحی برسانیم که تورنمنت اصلی جای آزمون و خطا برایشان نباشد. باید به این نکته اشاره کنم که نداشتن بازی تدارکاتی و همچنین به همراه نداشتن 4 بازیکن اصلی در بازی امروز به خاطر کرونا روی عملکرد تیم ما تاثیر گذاشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان افزود: انتظارات ما برآورده نشد. توقع داشتیم در این بازی بچه ها روی زمین بازی کنند، توپ را به جریان بیندازند و با اعتماد به نفس بالایی به دروازه حریف برسند اما گلی که خیلی زود دریافت کردیم به نوعی شیرازه تیم من را از بین برد و نتوانستیم بازیکنان را به بازی بازگردانیم. در بین دو نیمه تاکتیکی که می‌خواستیم از طریق آن به گل برسیم را تشریح کردیم اما ابزار لازم برای رسیدن به گل را نداشتیم. هدف ما بازی روی زمین، دادن پاس‌های کوتاه و رسیدن به دروازه حریف بود، اما به دلیل کم تجربگی بازیکنان هیچ کدام از تمرینات ما به اجرا در نیامد و بازیکنان برای زودتر رسیدن به گل احساسی عمل کردند.

وی در پاسخ به این سوال که از تجربه‌ای که بدست آوردید چطور برای توسعه فوتبال ایران استفاده خواهید کرد، اظهار داشت: مهمترین موضوع این است که سطح رقابتها را دیدیم و اینکه تیم‌ها در چه سطحی قرار دارند. به هرحال من به تنهایی نمی توانم کاری انجام بدهم و باید روی فوتبال پایه در ایران خیلی بیشتر و حرفه‌ای‌تر کار کنیم تا بتوانیم در چنین تورنمنت‌هایی به اهدافمان برسیم.

ایراندوست در پایان گفت: باید 3 فاکتور اصلی بدنسازی خوب، کارهای تاکتیکی و مهمترین مسئله یعنی حضور در مسابقات و برگزاری مسابقات تدارکاتی حداقل هر 2، 3 ماه یکبار در دستور کار تیم قرار بگیرد. در این صورت می‌توانیم در تونمنتی مانند جام ملتهای آسیا موفق باشم. اگر طبق این برنامه پیش برویم باتوجه به پتانسیل زیادی دختران ایرانی که تکنیک و انرژی زیادی دارند می‌توانیم در جام ملتهای بعدی موفق باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما