شناسهٔ خبر: 52216126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار البرز:

دستگاه های اجرایی البرز برای بازسازی بافت های فرسوده شهری اقدام کنند

کرج - ایرنا- استاندار البرز با اشاره به وجود ۲ هزار هکتار بافت فرسوده شهری در استان گفت : دستگاه های اجرایی و شهرداری ها باید در اسرع وقت برای بازسازی این بافت ها اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

مجتبی عبداللهی عصر چهارشنبه در نشست بررسی بافت های فرسوده استان البرز که با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در کرج برگزار شد، افزود: دستگاه های مربوطه به ویژه شهرداری ها  در بازسازی، احیا و ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری باید به جد وارد عمل شوند چراکه گذر زمان و بروز حوادث احتمالی می تواند هزینه هنگفتی را بر مردم  تحمیل کند.

وی  با اشاره به اینکه باید مشوق مردم و سازندگان مسکن در بافت های فرسوده باشیم، افزود:  دستگاه های مربوطه به ویژه شهرداری در بازسازی، احیا و ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری باید به جد وارد عمل شوند چراکه گذر زمان و بروز حوادث احتمالی می تواند هزینه هنگفتی را به مردم و شهر وارد کند.
عبداللهی گفت: دفاتر تسهیلگری باید خانه به خانه و محله به محله با مردم وارد گفتگو شوند و اهالی بافت های ناکارآمد شهری را از ضرورت ساماندهی و احیای منازل آگاه کند.
وی افزود: شورای اسلامی شهر بویژه در کلانشهر کرج  باید مصوبه ای در خصوص اعطای پروانه ساخت رایگان در این مناطق داشته باشد.
استاندار البرز گفت: باید مشوق های ویژه ای برای بازسازی و احیا در نظر بگیریم تا مردم ترغیب شوند.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد مردم ساکن در بافت های فرسوده و سازندگان را وارد عمل کنیم، افزود: سازمان نظام مهندسی نیز باید در راستای همراهی و حمایت از این امر طرح و برنامه ارائه دهد و تخفیف های ویژه در نظر بگیرد.
عبداللهی گفت: شهرداری باید صدور پایان کار در این مناطق را نیز تسریع کند.

نظر شما