شناسهٔ خبر: 52216102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیرعامل آب و فاضلاب کرمانشاه خبر داد:

جهش آبی روستاهای کرمانشاه در یک پروسه اعتباری مدون

موج نیوز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در آستانه دهه فجر از یک برنامه ریزی مدون برای آبرسانی پایدار به روستاهای کرمانشاه از محل اعتبارات استانی، ملی و محرومیت زدایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در نشستی به منظور اعلام برنامه های گرامیداشت دهه فجر از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۷ پروژه آبرسانی روستایی در کزمانشاه همزمان با دهه مبارک فجر با آبرسانی به ۲۸۷ روستا خبر داد و ابراز داشت: در پروژه آبرسانی به روستاهای استان مجموعا بیش از ۲۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

علیرضا کاکاوند ادامه داد:  ۴۱ پروژه آبرسانی روستایی در استان نیز با اعتبار ۹۳۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آبادغرب، دالاهو، گیلانغرب، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سنقر و کلیایی و صحنه که ۱۲۲ روستا با جمعیت ۳۵ هزار نفر را در بر می گیرد، از نعمت آب شرب برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد: پروژه آبرسانی به مجتمع های شادمان، سراب نیلوفر و هفت آشیان در شهرستان کرمانشاه، مجتمع مامیشان در شهرستان ثلاث باباجانی و مجتمع چله گیلانغرب را از مهمترین پروژه های افتتاحی هستند و همچنین ۲۶ پروژه آبرسانی روستایی هم در استان کرمانشاه  کلنگ زنی می شود که با اجرای این طرح‌ها برای حدود ۱۶۵ روستای استان در شهرستانهای صحنه، هرسین، سنقر و کلیایی، اسلام آباد غرب، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین و کرمانشاه آبرسانی انجام می گردد.

کاکاوند اعتبار پروژه‌هایی که قرار است کلنگ زنی شود را نیز بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار نفر از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

به گفته این مسئول، بخش قابل توجهی از این ۱۶۵ روستا تا خرداد سال آینده و قبل از شروع فصل گرما از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

وی مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیمی که با افتتاح و کلنگ زنی این طرح‌ها در استان ایجاد می‌شود را نیز حدود ۴۴۰ نفر برآورد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: به علاوه در این دهه دو آزمایشگاه آب در شهرستان‌های دالاهو و هرسین و همچنین پکیج تصفیه خانه آب تازه آباد نیز افتتاح خواهد شد.

نظر شما