شناسهٔ خبر: 52215918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دو هزار و نهصد و چهل و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کنایه حمید رسایی به وزیرخارجه دولت رئیسی / چهره اصلاح‌طلب: اصولگرایان می‌خواهند همه چیز به نام خودشان تمام شود / نماینده مجلس: اگر توافقی هم شکل بگیرد محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:بیشترین مهاجران ایرانی در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟ / استیضاح "فاطمی امین" و "عبدالملکی" به بیش از ۳۰ امضا رسیده است / تبعات زوال طبقه متوسط؛ چه بر سر طبقه متوسط آمده است؟ / سعیدی، نماینده مجلس: نگاه به شرق نباید آمیخته به اعتماد بی‌حدوحصر به چین و روسیه باشد ... را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سعیدی، نماینده مجلس: نگاه به شرق نباید آمیخته به اعتماد بی‌حدوحصر به چین و روسیه باشد

معین الدین سعیدی در نطق میان دستور ضمن تشکر از اقداماتی که برای سیل اخیر چابهار انجام شد، گفت: اگر روی مسیر رودخانه باهوکلات بندهای تأخیری داشتیم، شاهد هدررفت میلیاردها متر مکعب آب نبودیم. نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم در مورد دیپلماسی دولت سیزدهم گفت: در شرایطی که استکبار غرب به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار دشمنی با ملت ایران را به حد نهایت رسانده، سیاست دولت در توسعه روابط با همسایگان و نگاه به شرق اصولی و به‌جاست اما هشدار می‌دهم که نگاه به شرق نباید آمیخته به اعتماد بی‌حدوحصر به چین و روسیه باشد. این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با استناد به اصل ۷۷ قانون اساسی نمایندگان به ضرورت مطلع شدن نمایندگان از مفاد تفاهم نامه ۲۵ ساله با چین اشاره کرد. سعیدی در مورد وضعیت صنعت خودرو کشور گفت: خواجه حافظ شیرازی هم شرایط فاجعه بار صنعت خودروی کشور را می‌داند. مردم از نمایندگان انتظار دارند که به بیان درد بسنده نکنند و با راهکاری قاطع و انقلابی، مافیای صنعت خودرو را محدود کنید. چه حمایت کنندگان و چه سکوت کنندگان در برابر قطره قطره خودروهای ناایمن مسئول هستند.

نماینده مجلس: تصمیمات بودجه کشور توسط کسانی اتخاذ شده که در دولت روحانی حضور داشتند

مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی امروز (۶ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: طی ۳ روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه تصمیم بسیار مهمی در خصوص شفاف کردن درآمدهای شرکت‌های دولتی مانند شرکت ملی گاز اتخاذ کرد.شریعتی نیاسر بیان کرد: متأسفانه نماینده را به خاطر انجام وظایف قانونی از سوی نماینده دولت تهدید می‌شود؛ هم اکنون تصمیمات بودجه کشور توسط کسانی اتخاذ شده که در دولت روحانی حضور داشتند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کسانی که به رویکرد و تصمیم دولت انقلابی آقای رئیسی اعتقاد ندارند، اکنون تصمیم می‌گیرند، در واقع در جاهایی که مجبور هستند نظرات دولت را مطرح کرده و در غیر این صورت نظرات خود را بیان می‌کنند و نمایندگان را به خاطر عمل به وظایفشان تهدید می‌کنند.

نماینده مجلس: اگر توافقی هم شکل بگیرد محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی گام‌های بسیار مهی برداشته است، عنوان کرد: چشم انداز همکاری بلندمدت با چین، سفر رییس جمهور به روسیه، حضور در اجلاس اکو، عضویت در پیمان شانگ‌های و امضای توافقنامه سوآپ گازی با ترکمنستان و آذربایجان از مسیر ایران از جمله اقدامات دستگاه دیپلماسی است که به موازات مذاکرات هسته‌ای انجام شده و نتیجه آن تقویت اقتصاد داخلی خواهد بود. وی با بیان اینکه در موضوع مذاکرات هم راهکار جمهوری اسلامی ایران این نیست که منتظر به نتیجه رسیدن یا نرسیدن مذاکرات شود، گفت: البته حتی اگر توافقی هم شکل بگیرد، به هر حال محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت و باید جمهوری اسلامی ایران تلاش کند در کنار مذاکرات، راه حل‌های اساسی برای حل مشکلات اتخاذ کند.

انتقاد تند مدیر مسئول روزنامه کیهان از امیرعبداللهیان و شمخانی

مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه و دبیر شورای امنیت ملی نوشت: این پرسش از آقایان امیرعبداللهیان و شمخانی در میان است که چرا و با کدام تحلیل منطقی و قابل قبول از احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا سخن می‌گویید؟!در قسمتی از یادداشت شریعتمداری آمده است:آیا فکر نمی‌کنید که تلاش آمریکا برای مذاکره مستقیم با هدف افزودن مواد دیگری به برجام صورت می‌گیرد؟! آیا تن دادن شما به مذاکره مستقیم فرورفتن در باتلاقی که برای کشورمان تدارک دیده‌اند نیست؟! تردید نکنید که چنین است.فدریکا موگرینی یک هفته پس از خروج آمریکا از برجام و زمانی که روحانی می‌گفت «شر یک مزاحم از سر برجام کم شد»! فاش کرد که «من از روحانی ضمانت گرفتم که حتی در صورت خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، به برجام پایبند بماند»!شواهدی که به آن اشاره شد حکایت از آن دارند که آمریکا مطمئن بود بعد از خروج از برجام، دور تازه‌ای از مذاکرات با موضوع برنامه موشکی ایران و حضورش در منطقه آغاز می‌شود و برجام ۲ و ۳ و ... شکل می‌گیرد!

واکنش پژمانفر به اقدام کانادا: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خواستار ورود وزارت خارجه به استفاده کانادا از واژه خلیج عربی برای خلیج فارس در دستگاه‌های خود شد.حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت حقیر کانادا که هنوز در یوغ بردگی دولت بریتانیا قرار دارد در اقدامی از واژه خلیج عربی در واژگان دستگاه‌های خود استفاده کرده است. وزارت امور خارجه حتما باید با این موضوع برخورد کند.وی در ادامه اظهار کرد: تا تاریخ بشریت بوده نام خلیج فارس، فارس بوده و متعلق به ایران اسلامی می‌باشد. "ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست" انتظار می‌رود وزارت خارجه به این موضوع رسیدگی کند.

هاشمی طبا: وعده‌هایی که دولت داده از پیش هم معلوم بود که انجام نمی‌شود

کاندیدای انتخابات سال 96 با انتقاد از دولت رئیسی نوشت: وعده‌هایی که دولت داده از پیش هم معلوم بود که انجام نمی‌شود. چرا که موضوع را ژورنالیستی و انتخاباتی دیدند.هاشمی طبا در یادداشتی نوشت:وعده‌هایی که دولت داده از پیش هم معلوم بود که انجام نمی‌شود. و وعده‌‌هایی دادند که حداقل تا کنون عملی در آنها نبوده و دیده نشده است. مثل دولت‌های قبلی که آنها هم وعده‌های مختلفی می‌دادند اما به بسیاری از آنها عمل نمی‌شد. لذا عملی نشدن برخی وعده‌ها امری طبیعی است. یعنی اگر مقداری اندیشه داشته باشیم و اوضاع را بسنجیم خواهیم دید که آن وعده‌ها عملی نیست. کما اینکه با این مصوبه مجلس برای حذف ارز 4200 تومانی یقینا سال آینده تورم بالایی در انتظار جامعه است.

کنایه حمید رسایی به وزیرخارجه دولت رئیسی

 حمیدرسایی نظر انتقادی خود را نسبت به مذاکره مستقیم با آمریکا در توییتر خود نوشته است.حمید رسایی (سیاستمدار اصولگرا) در توییتر خود با انتشار نظر انتقادی خود نسبت به مذاکره مسقیم با آمریکا چنین نوشته است: پسر نوح با بدان بنشست...نتیجه ابقای مدیران ظریف و مشورت گرفتن از مثل عراقچی و بی‌اعتنایی به نیروهای معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و دلسوزِ حاضر در وزارت‌خارجه، جز این مواضع نخواهد بود.برادر امیرعبدالهیان! جراحی را آغاز کنید والا به صرف تغییر ظریف، اتفاقی نخواهد افتاد.
#تحول

سخنگوی جبهه پایداری: از دولت انتقاد کردیم اما به دنبال جنجال نیستیم

سخنگوی جبهه پایداری گفت: این جبهه از دولت جدید انتقاد کرده است اما خیلی مهم نیست از چه چیزی انتقاد کرده بلکه باید به دولت کمک کرد تا بتواند باری از روی دوش مردم بردارد.مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین فعالیت‌ها و اقدامات این تشکل گفت:‌ هنوز به زمان انتخابات نرسیدیم تا بخواهیم تصمیمی درباره آن بگیریم. ما فعلا جلسات جبهه پایداری را تشکیل می‌دهیم، بازنگری در کادر، سازمان و جابه‌جایی نیروها را داریم که از تهران به شهرستان‌ها می‌روند. بیشتر هم سعی می‌کنیم به دولت کمک کنیم و اگر در جایی لازم باشد که رفتاری از دولت مشاهده شود، انتقاد و تذکر خواهیم داد.وی درباره اینکه جبهه پایداری از دولت انتقاد کرده است، گفت:‌ بله از دولت انتقاد کردیم اما به دنبال جنجال نیستیم. مهم نیست به چه چیزی تذکر دادیم. مهم این است که موضوع ارزیابی دولت هم در برنامه جبهه قرار دارد. هر انتقادی باشد به صورت دلسوزانه و به دور از فرصت طلبی مطرح کردیم. سعی کردیم تنشی ایجاد نکنیم، دولت آرام باشد و به کارها رسیدگی کند. وقتی رئیس دولت آقای رئیسی از مسکو به تهران می‌آید و سپس به مناطق سیل‌زده می‌رود، این کارها تبلیغاتی نیست، بلکه مشخص است که دولت به مشکلات رسیدگی می‌کند.

نماینده مجلس: زمانی که دنیا روی رئیس جمهور ما حساب کرده نباید وی را تخریب کنیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان درخصوص رئیس جمهور گفت: ادبیاتی که برای رئیس جمهور به کار گرفته شد، مناسب نبود، رئیس جمهور در ایران و دنیا زنده است، این ادبیات قبرستانی توهین به اعتقادات ما بوده و باید اصلاح شود.سید سلمان ذاکر در نشست علنی امروز (چهارشنبه 6 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: طبق ماده 206 و 207 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان حق صحبت، انتقاد و بیان درد مردم را دارند، اما قانون حق تحقیر، تضعیف و تخریب نداده است.وی با انتقاد از صحبت های تند یکی از نمایندگان خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: ادبیاتی که برای رئیس جمهور به کار گرفته شد، مناسب نبود، رئیس جمهور در ایران و دنیا زنده است، این ادبیات قبرستانی توهین به اعتقادات ما بوده و باید اصلاح شود، جبران کنید، بی معنی است زمانی که دنیا بر روی رئیس جمهور حساب کرده ، آن را زیر سوال ببریم. باید قدرت تعامل و کمک داشته باشیم، نه تخریب و تحقیر.

نخستین فرماندار زن دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان منصوب شد

"گلنسا مبارکی" نخستین فرماندار زن دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان طی حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان فرماندار شهرستان لاشار منصوب شد.مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: گلنسا مبارکی بخشدار پیشین لاشار که با ارتقای این بخش به شهرستان به عنوان سرپرست فرمانداری لاشار منصوب شده بود اینک با صدور حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان فرماندار شهرستان منصوب شد.زهرا ابراهیمی افزود: اعتماد استاندار به بانوان توانمند سیستان و بلوچستان، موجب امید اجتماعی و توسعه متوازن به ویژه در حوزه سیاسی و اجتماعی خواهد شد.شهرستان لاشار از توابع استان سیستان و بلوچستان به مرکزیت اسپکه از شمال با شهرستان بمپور، از شرق و جنوب با شهرستان نیک‌شهر و از غرب با شهرستان فنوج همسایه است.

چهره اصلاح‌طلب: اصولگرایان می‌خواهند همه چیز به نام خودشان تمام شود

جلال جلالی‌زاده درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «ایران و آمریکا باید پیش از اینها وارد مذاکره مستقیم می‌شدند زیرا وقتی دو کشور با هم مشکل دارند باید بنشینند و مشکلاتشان را بیان کنند و اگر چنین نشود کشورهای دیگر به واسطه مذاکرات غیرمستقیم نفع خود را می‌برند».او ادامه داد: «ادامه مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا خواه به وسیله روس‌ها باشد یا هر کشور دیگری به ضرر ایران است و ایران هم امروز می‌داند که نمی‌تواند در ارتباط با کشورهایی مانند کوبا، کره شمالی یا ونزوئلا مشکلات اقتصادی‌اش را حل کند. یک زمانی اصولگرایان از مذاکره با آمریکا تابویی ساخته بودند و لجاجت می‌کردند و حتی دست‌وپای دولت روحانی را بسته بودند. آنها امروز جواب دهند که از این لجاجت‌ها چه چیزی نصیب ملت ایران شد؟»این فعال سیاسی درباره احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا در شرایط کنونی اظهار کرد: «اصولگرایان می‌خواهند همه چیز به نام خودشان تمام شود و حالا که پشتشان هم گرم است می‌خواهند با مذاکراه مستقیم با آمریکا حل و فصل موضوع هسته‌ای را به نام خود سند بزنند. مشکل آنها بیش از آنکه با مذاکره با آمریکا باشد با دولت روحانی بود».جلالی‌زاده در پایان گفت: «من بین مذاکرات اصولگرایان با غربی‌ها و مذاکرات دولت روحانی با آنها فرقی نمی‌بینم. اینها هم همان مسیر را می‌روند. مشکل آنها این بود که سهمی از پیروزی مذاکرات نداشتند اما حالا شرایط برایشان فرق کرده و می‌خواهند فاتح این ماجرا باشند. البته بد هم نیست زیرا برای همه مردم حل مناقشات ایران با جامعه بین‌المللی مهم است و اگر اصولگرایان می‌توانند این کار را انجام دهند، بسم‌الله؛ به همین دلیل من شرایط را مثبت می‌دانم و تصور می‌کنم بالاخره حصار تحریم‌ها می‌شکند».

روزانه 5 هزار ساعت برنامه علیه «اسلام» تولید می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شرایط فرهنگی امروز را بسیار سخت و مهم دانست و گفت: جهان اسلام تاکنون این حجم برنامه علیه مسلمانان ندیده، چراکه اکنون روزانه پنج هزار ساعت برنامه دیداری و شنیداری علیه نظام اسلامی و مسلمانان از سوی دشمنان تدوین و پخش می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس: استیضاح هیچ یک از وزرا اعلام وصول نشده است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تاکنون هیچ استیضاحی از تریبون علنی مجلس اعلام وصول نشده است.حجت الاسلام علیرضا سلیمی در واکنش به برخی خبرسازی ها مبنی بر استیضاح وزرای صنعت و کار گفت: هیچ استیضاحی از تریبون علنی مجلس تاکنون اعلام وصول نشده است.عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: جمع آوری امضای برای استیضاح وزرا نیز جدی نیست.

زیدآبادی: امیرعبداللهیان، فهمیده رهنمودهای برجامی «حسین شریعتمداری» تخیلی و پا در هواست

فعال سیاسی اصلاح طلب به اظهارات علی شمخانی و حسین امیرعبداللهیان درباره مذاکره مستقیم با آمریکا و مخالفت روزنامه کیهان با آن واکنش نشان داد.احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: مدیر مسئول کیهان یادداشتی خطاب به حسین امیرعبداللهیان و علی شمخانی نوشته و ضمن انتقاد از سخنان آنان در بارۀ احتمال مذاکرۀ مستقیم با آمریکا آنان را از چنین اقدامی برحذر داشته است.ظاهراً این روزها دیپلماسی جمهوری اسلامی طبق علایق مدیر مسئول کیهان و دوستانش پیش نمی‌رود بخصوص اینکه سید ابراهیم رئیسی نیز در صحبت‌های دیشب خود، بر سخنان وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی مهر تأیید زد.به هر حال، مذاکرۀ مستقیمِ مقام‌های جمهوری اسلامی با آمریکا که رهبری نظام نیز در 19 دی تلویحاً جواز آن را صادر کرد، در روزهای آتی بسیار محتمل است و اگر کیهان و همراهانش بخواهند با همین دست فرمانِ کنونی ادامه دهند، قاعدتاً باید به زودی در جایگاه اپوزیسیون دولت و بلکه نظام قرار گیرند!در واقع کسانی مانند آقای امیرعبداللهیان که اینک در مقامِ اجرایی، انبوه فشارها و مشکلات را به طور ملموس حس می‌کنند، حتماً در همین چند ماه متوجه شده‌اند که "رهنمود"های مدیر مسئول کیهان و افراد همفکر او، تا چه اندازه تخیلی و پا در هوا و منفک از واقعیات پیش روی کشور است و با این ریسمان نه می‌توان از ارتفاعی بالا رفت و نه حتی وارد چاهی شد!

محسن رضایی: تیم اقتصادی دولت در حمایت از بورس مصمم و هماهنگ است

معاون اقتصادی رییس‌جمهور تأکید کرد: تیم اقتصادی دولت برای حمایت از بازار سرمایه مصمم و هماهنگ است.محسن رضایی عصر چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به تصمیمات دولت برای حمایت از بازار سرمایه، نوشت: «‏شب گذشته ده بند حمایت از بورس که دو ماه پیش در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصویب کرده بودیم، مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد بندهایی از آن به مجلس ارسال و بقیه به وزرا ابلاغ شود».معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تأکید کرد که «تیم اقتصادی دولت در حمایت از بورس مصمم و هماهنگ است»

وزیر خارجه قطر فردا به تهران می‌آید

وزیر امور خارجه قطر فردا پنج‌شنبه به تهران سفر می‌کند و در جریان این سفر با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد.محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر فردا پنج‌شنبه در تهران با همتای ایرانی خود دیدار می کند.وزرای خارجه ایران و قطر روز گذشته تلفنی با هم گفتگو کرده بودند.

ناگفته‌های زندگی و شهادت شهید ایرلو از زبان دخترش: حاضر به مبادله پدرم با فرماندهان سعودی نشدیم

فاطمه ایرلو گفت: همانطور که می‌دانید آل‌سعود از خروج پدر ممانعت کرده و شرط و شروطی مبنی بر مبادله پدرم با فرماندهان سعودی مطرح بود وقتی این مطالب به گوش خانواده رسید همه از جمله مادرم با آن مخالفت کرده و گفتند ما راضی نیستیم که با این اقدام خسارتی به جبهه مقاومت وارد شود و رنج دوری را متحمل شدیم.شهید حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن با ابتلا به ویروس کرونا و کارشکنی در رسیدن زودتر به وطن به شهادت رسید. این شهید، کارشناس‌ارشد حوزه عربی و مسؤول میز یمن در وزارت خارجه پس از آغاز جنگ در این کشور از سال ۲۰۱۵ و هماهنگ‌کننده کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به یمن بعد از جنگ بود.

علی مطهری: توافق حتمی است

علی مطهری با اشاره اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: این یک تصمیم درست است که باید زودتر می‌گرفتند. حتما این به نفع مردم است و منافع ملی را بهتر تامین می‌کند.- فکر می‌کنم که توافق در هر حال انجام خواهد شد. از آنجایی که دو طرف اراده بر توافق دارند فکر می‌کنم که توافق حتما انجام می‌شود و خوشبختانه الان دیگر آن مخالفت‌ها با برجام را نیز شاهد نیستیم. یعنی اینکه در حال مذاکره هستند برای کشور نعمت است.

اطلاعیه هشدار برجامی «طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم » به امیر عبدالهیان

جمعی از طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به امیرعبداللهیان اعلام کردند که مذاکره مستقیم ایران و آمریکا برای کشورمان ضرر داشته و منفعتش برای آمریکایی هاست.در اطلاعیه آمده است : شما را به بیانات رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار شان با دولت روحانی ارجاع میدهیم که تاکید کردند که همه، مخصوصاً دولتمردان آینده باید از اشتباهات دولت روحانی عبرت بگیرند./فارس

تبعات زوال طبقه متوسط؛ چه بر سر طبقه متوسط آمده است؟

وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی:طبقه متوسط موتور محرک رشد اقتصادی در جوامع مختلف به شمار می‌آید.در کشور ما متاسفانه به دلیل افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از افزایش تحریم‌ها طبقه متوسط رو به زوال رفته است.اگر طبقه متوسط با همین سرعت به سوی محو شدن حرکت کند، کشور روز به روز با جمعیت فقیرتری روبرو خواهد شد.برای تغییر این وضعیت باید اصلاحات عمیق ساختاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی صورت گیرد./فرارو

استیضاح "فاطمی امین" و "عبدالملکی" به بیش از ۳۰ امضا رسیده است

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: استیضاح وزرای صنعت و کار به بیش از ۳۰ امضا رسیده است اما هنوز در هیات رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است./دانشجو

بیشترین مهاجران ایرانی در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟

روند صعودی مهاجرت از ایران سبب شده ایرانیان زیادی مهمان کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکا شوند.بهرام صلواتی، رئیس مرکز رصدخانه مهاجرت ایران:دراین‌باره دو منبع وجود دارد، براساس منابع بین‌المللی مانند آمار بانک جهانی، امارات متحده عربی با ۴۵۴ هزار نفر در رتبه نخست قرار دارد و بعد از آن آمریکا، کانادا، آلمان، ترکیه و انگلستان قرار دارند.اما براساس آمار شورای عالی ایرانیان در سال ۱۳۹۹، کشور آمریکا با یک میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی رتبه اول را دارد و به ترتیب کانادا، انگلستان، امارات، آلمان، ترکیه و استرالیا در رتبه‌های بعدی هستند./خبرآنلاین

نظر شما