شناسهٔ خبر: 52215576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختیاراتی به دانشگاه‌ها برای بازگشایی داده شده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اختیاراتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای بازگشایی حضوری کلاس‌های ترم دوم سال تحصیلی دانشجویان داده شده و درحال‌حاضر به صورت کلی بازگشایی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاده و در مدارس هم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص حضوری یا غیرحضوری بودن دانشگاه‌ها برای ترم دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ اظهار کرد: در روزهای کرونایی و شیوع سویه جهش کرونا قرار داریم، اما از سوی دیگر برای بازگشایی دانشگاه‌ها باید مدیریت هوشمند از طریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حضوری شدن کلاس‌ها مدنظر باشد.

وی اضافه کرد: اختیاراتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای بازگشایی حضوری کلاس‌های ترم دوم سال تحصیلی دانشجویان داده شده و اگر مشکلات مربوط به دانشگاه است، می‌توانند از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کنند تا تیم‌های سیار را برای دانشگاه مورد نظر اعزام کنند.

عقدک تاکید کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند از محیط خوابگاه‌های دانشگاه آزاد و مهمان‌سراها استفاده کرده و شرایط را برای حضور دانشجویان فراهم کنند و با یهمان شدن دانشجویان برای حضور در کلاس‌های درس دانشگاه شهرستان محل اقامت خودشان موافقت کنند تا آزمون و امتحان پایان ترم را در شهرستان خود بگذرانند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: همه این موارد و اختیارات به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای حضور دانشجویان در کلاس‌های درس داده شده است. قرار بر این بود این تدابیر پیش از این صورت بگیرد و در بهمن‌ماه کلاس‌های حضوری دانشجویان در دانشگاه را داشته باشیم، اما مبرهن است که همه امکانات در یک لحظه ایجاد نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها تلاش کردند که این موارد را انجام دهند و درحال‌حاضر به صورت کلی بازگشایی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است و در تعداد معدودی از دانشگاه‌ها که محدودیت‌هایی برای بازگشایی وجود دارد با تصمیم‌هایی که در سطح استان اتفاق می‌افتد، سعی بر این است تا برنامه کلاس‌های حضوری عملی شود.

عقدک اظهار کرد: به طور یقین با نبود شیوع کرونا دیگر شرایط دانشگاه به شیوه قبل از کرونا و بهمن ۹۸ باز نخواهد نگشت؛ به دلیل اینکه زیرساخت‌های نوین و انتظارهای ایجاد شده باعث می‌شود که از امکانات مجازی برای ارائه آموزش‌های نوین در موقعیت‌های متفاوت استفاده شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان گفت: مدارس از مهرماه امسال در مناطق کم‌جمعیت و از آذرماه در شهر اصفهان بازگشایی شد؛ هر مدرسه با توجه به موقعیت و فضای فیزیکی که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد شرایط را برای حضور دانش‌آموزان اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد: باید مدرسه شرایط مناسب تهویه هوا، رعایت فاصله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس را فراهم کنند، از سوی دیگر نظارت بهداشتی از مدارس هم به طور مرتب انجام می‌گیرد و در صورت نبود شرایط لازم ناظران اخطارهای لازم را برای تعطیل شدن مدرسه موردنظر اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

برچسب‌ها:

نظر شما