شناسهٔ خبر: 52215416 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تل آویو: مذاکرات ترسیم مرز دریایی با لبنان از سر گرفته می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت انرژی رژیم صهیونیستی از سرگیری مذاکرات ترسیم مرز دریایی با لبنان در هفته آینده با میانجیگری آمریکا خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، «کارین الحرار» وزیر انرژی اسرائیل گفت که به زودی با «عاموس هوکشتاین» نماینده دولت آمریکا در راستای حل تنش مرزی با لبنان دیدار خواهد کرد.

گفت‌و‌گوهای لبنان و اسرائیل از چهارم ماه می سال گذشته میلادی متوقف مانده است. در آن زمان هر دو طرف نقشه‌های متفاوتی را برای ترسیم مرز دریایی ارائه کردند که در عمل مساحت منطقه مورد نزاع را افزایش می‌داد.

وزیر انرژی رژیم اسرائیل ابتدای ماه گذشته میلادی از آمادگی تل آویو برای از سرگیری تلاش‌ها جهت حل تنش مرزی با لبنان خبر داده و گفته بود که تل آویو تعیین شروط از سوی لبنان را نمی‌پذیرد.

پیش‌بینی‌ می‌شود که لبنان و رژیم اسرائیل بر سر مساحتی به میزان 860 کیلومتر مربع (طبق نقشه‌ای که در سال 2011 به سازمان ملل ارسال شده بود.) گفت‌و‌گو کنند، اما لبنان این نقشه را اشتباه می‌داند و تأکید دارد که صهیونیست‌ها 1430 کیلومتر مربع دیگر را از سرزمین دریایی لبنان را تصاحب کرده و باید بازگردانند. بخشی از میدان نفتی «کاریش» در این مساحت دریایی قرار دارد که هم اکنون رژیم صهیونیستی در حال بهره‌برداری از آن است.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

نظر شما