شناسهٔ خبر: 52215128 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

اولین شکست هندبال ایران

خبرگزاری ایسنا

تیم ملی هندبال ایران در آخرین مسابقه خود از مرحله اصلی مسابقات قهرمانی مردان آسیا شکست خورد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

شاگردان‌مانوئل مونتایا فرناندز در آخرین بازی خود از مرحله اصلی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا در عربستان مقابل تیم بحرین به میدان رفتند که در پایان تیم ملی بحرین با نتیجه ۳۶ بر ۲۶ به برتری رسید تا به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی این مسابقات راه یابد. این اولین شکست ایران در این مسابقات بود.

ملی‌پوشان هندبال ایران که پیش از این با قرارگیری در میان ۴ تیم برتر جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورده بودند احتمالا باید در نیمه دوم مقابل قطر که در رده اول گروه مقابل قرار خواهد گرفت بازی کنند. عربستان نیز که تا ساعتی دیگر باید مقابل ازبکستان به میدان می‌رود، احتمالا مقابل بحرین به میدان خواهد رفت.

قطر، عربستان، ایران، بحرین و عراق ۵ سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را کسب کردند.

نیمه اول ۱۹ بر ۱۰ بحرین:

محمد سیاوشی در نیمه اول این رقابت‌ها درون دروازه تیم ملی ایران قرار گرفت که نتوانست در این روز سیوهای خوبی داشته باشد. اولین گل این بازی را بحرینی‌ها به ثمر رسانند. دومین گل را نیز تیم ملی بحرین درون دروازه ایران کرد. افشین صادقی اولین گل را برای ایران به ثمر رساند. در دقیقه ۵ زمانی که ایران ۳ گل عقب بود مانوئل مونتایا وقت استراحت گرفت. در دقیقه ۶ پرتاب پنالتی به سود ایران گرفته شد و یونس آثاری توانست آن پرتاب را تبدیل به گل کند. در دقیقه ۷ بازیکن بحرین کارت زرد گرفت. یونس آثاری در دقیقه ۹ باز هم پرتاب پنالتی را تبدیل به گل کرد. تا دقیقه ۱۶ بحرین با ۸ گل از ایران جلو بود. محمد کیانی در دقیقه ۱۷ یک گل به ثمر رساند. علی رحیمی در دقیقه ۱۹ پرتاب ۷ متر بحرینی ها را سیو کرد. در دقیقه ۲۲ ایران ۱۰ گل عقب ماند.

افشین صادقی ۲ گل، یونس آثاری ۲ گل، محمد کیانی یک گل، سجاد استکی یک گل، پویا نوروزی‌نژاد ۲ گل، مجتبی حیدرپور یک گل اسامی گلزنان ایران در نیمه اول بود.

نیمه دوم:

در نیمه دوم امیدرضا سرپوشی درون دروازه قرار گرفت. اولین گل نیمه دوم را محمدرضا کاظمی به ثمر رساند.

محمدرضا کاظمی ۳ گل، افشین صادقی ۴ گل، امیدرضا سرپوشی یک گل، پویا نوروزی نژاد یک گل، احسان ابویی یک گل، یونس آثاری یک گل، محمد غلامی یک گل سجاد استکی یک گل، برخی از گلزنان ایران در این‌مسابقات بودند اما این بازی در نهایت ۳۶ بر ۲۶ به سود بحرین تمام شد.

تیم ملی هندبال در این مسابقات بعد از ۷ سال برای بار دوم جواز حضور در مسابقات قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۳ را کسب کرد. ملی‌پوشان هندبال مردان ایران در مرحله اصلی با کویت، عراق و بحرین همگروه بودند که مقابل عراق و کویت به برتری رسیدند اما مقابل بحرین شکست خوردند. شاگردان مانوئل در مرحله گروهی نیز با هند، استرالیا و عربستان همگروه بود که مقابل آنها نیز به برتری رسید.

امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، یونس آثاری، محمد کیانی، محمد علی قاسمی، یاسین کبیریان‌جو، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، شهاب صادق‌زاده، حسین جهانی، جلال کیانی، پویا نوروزی نژاد، محمدرضا اورعی و احسان ابویی نفرات اعزامی به این مسابقات هستند.

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد. همچنین کیوان صادقی به عنوان‌ مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان‌ مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه‌بانان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می‌دهند.

بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان لهستان و سوئد ۲۰۲۳ از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن به میزبانی عربستان در حال برگزاری است. برخی تیم‌ها همانند کره جنوبی، ویتنام و استرالیا به دلیل ابتلا بازیکنانشان به کرونا از ادامه مسابقات انصراف داده‌اند.

*نتایج روز سوم مرحله اصلی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا عربستان دوشنبه چهارم بهمن:
عراق ۲۵ - کویت ۲۵
قطر ۱۰ - کره صفر
بحرین ۳۶ - ایران ۲۶
ازبکستان - عربستان ساعت ۱۸:۳۰

*رده‌بندی ۸ تیم برتر مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا عربستان:
گروه یک:
قطر ۶ امتیاز
کره جنوبی ۲ امتیاز
عربستان صعودی ۲ امتیاز
ازبکستان صفر امتیاز
گروه ۲:
بحرین ۶ امتیاز
ایران ۴ امتیاز
عراق یک امتیاز
کویت یک امتیاز

تکلیف ۸ تیم آخر نیز تا حدودی مشخص شده است. در مرحله اصلی تیم‌ ویتنام مقابل امارات و تیم استرالیا نیز مقابل سنگاپور، هنگ کنگ و عمان به میدان نرفتند. بنابراین سنگاپور در رده ۱۳، ویتنام ۱۴، هند ۱۵ و استرالیا در راه ۱۶ قرار گرفتند.

روز جمعه ۸ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ عمان مقابل امارات برای تعیین جایگاه نهم و ساعت ۱۶:۳۰ اردن مقابل سنگاپور برای تعیین جایگاه یازدهم رقابت خواهند کرد.

نظر شما