شناسهٔ خبر: 52214970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

لزوم ساخت مسکن مقاوم رایگان برای مرزنشینان خراسان جنوبی

عباس زاده گفت: حدود سه هزار خانوار در روستاهای مرزی خراسان جنوبی نیازمند مسکن مقاوم کوچک هستند که بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض نیاز دارد که برای بنیاد و دولت رقم سنگینی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس‌زاده» عصر امروز (6 بهمن) در دیدار رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتظارات از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به سبقه انقلابی آن بالاتر رفته است، اظهار داشت: اجرای طرح هادی در برخی مناطق به کندی پیش می رود که نیازمند توجه بیشتر است.

 

وی با تاکید بر اینکه نگاه بنیاد مسکن در توزیع اعتبارات به استان های کم برخوردار و مرزی مانند خراسان جنوبی باید متفاوت با دیگر استانها باشد، گفت: برخی روستاهای خراسان جنوبی هیچ درآمدی ندارند، لذا این وام های 200 میلیونی بنیاد برای این افراد هیچ کارساز نیست چراکه اهالی توان بازپرداخت را ندارند.

 

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیاد مسکن خراسان جنوبی را در اعتبارات طرح هادی و ساخت مسکن مقاوم روستایی متفاوت با دیگر استان ها ببیند، ادامه داد: در برخی روستاهای مرزی خراسان جنوبی لازم است که بنیاد برای اهالی یک واحد مسکونی کوچک مقاوم در حدود 30 متر به صورت رایگان بسازد، چراکه اهالی توان پرداخت هیچ قسطی را ندارند.

 

عباس زاده با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات بلاعوض برای ساخت مسکن مقاوم برای روستاهای مرزی از ضروریات است، گفت: چنانچه این مهم تحقق پیدا کند، باعث ماندگاری روستائیان در روستاها خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: حدود سه هزار خانوار در روستاهای مرزی خراسان جنوبی نیازمند مسکن مقاوم کوچک هستند که بین 20 تا 30 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض نیاز دارد و برای بنیاد و دولت رقم سنگینی نیست.

 

 

پایان پیام/404

نظر شما