شناسهٔ خبر: 52214960 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

خودروی پرنده گواهینامه پرواز گرفت

خودروی پرنده AirCar پس از اولین پرواز خود در اواخر سال ۲۰۲۰ و اولین پرواز شهر به شهر در ژوئن سال گذشته، اکنون گواهینامه قابلیت پرواز را از سازمان حمل‌ونقل اسلواکی دریافت کرده است. این خودروی پرنده اکنون بیش از ۷۰ ساعت پرواز آزمایشی مطابق با استانداردهای آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) شامل ۲۰۰ برخاست و فرود در سفرهای بین‌المللی در مسیر دریافت گواهینامه قابلیت پرواز انجام داده است. سرعت برخاستن این خودرو ۱۱۵ کیلومتر در ساعت، سرعت کروز ۱۸۰ کیلومتر در دور موتور ۲۸۰۰ دور در دقیقه است و می‌تواند سرعت جاده‌ای بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد.

 

کاهش دارایی 5 ثروتمند برتر جهان

پنج ثروتمند برتر جهان که شرکت‌های آنان در حوزه فناوری فعال است، مجموعاً ۸۵.۰۷ میلیارد دلار از ثروت خود را در چند هفته اول سال ۲۰۲۲ به دلیل نابسامانی بازار از دست دادند. به گزارش تسنیم، بازارهای سهام در هفته گذشته بیشترین افت را از زمان شیوع کرونا به دلیل ترس از افزایش نرخ بهره و تورم ثبت کردند. این ضرر باعث شد که سرمایه ثروتمندترین فرد جهان یعنی ایلان ماسک، کاهش یافته و به ۲۴۳ میلیارد دلار برسد. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص بنیان‌گذار شرکت اسپیس ایکس و تسلا از ابتدای سال تاکنون ۲۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

«امیکرون» پایان کرونا نیست

سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود هشدار داد، این‌که فرض کنیم سویه امیکرون، پایان بازی کووید است، خطرناک است، زیرا ممکن است سویه‌های بیشتری در آینده شکل بگیرد. دراین‌ارتباط تدروس ادهانوم گفت:‌ ویروس به‌طور بالقوه می‌تواند دوباره تکامل یابد و گونه بالقوه خطرناک‌تری را تشکیل دهد که مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کند. پاسخ به ویروس نمی‌تواند فقط بر روی واکسن متمرکز شود، بلکه باید شامل سایر درمان‌ها نیز باشد. امیکرون ممکن است درمجموع ​​شدت کمتری داشته باشد، اما این روایت که این ‌یک بیماری بی‌خطر است گمراه‌کننده است و هزینه بیشتری به همراه دارد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما