شناسهٔ خبر: 52214638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی: مقدمات مسکن گروهی برای خبرنگاران فراهم شود

گروه استانها_ استاندار خراسان جنوبی گفت: در جلسه‌ای که چند وقت اخیر با اصحاب رسانه استان داشتیم یکی از مهم‌ترین مشکلات مسکن بود که می‌خواهیم مقدمات مسکن در قالب مسکن گروهی یا جمعی برای اصحاب رسانه استان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد قناعت عصر امروز در دیدار با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه  استان خراسان جنوبی استانی محروم است و باید با نگاه ویژه‌ای دیده شود اظهار داشت: خراسان جنوبی با وجود داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد اما در زیرساختها از ضعف شدید و عقب ماندگی برخوردار است‌.

وی با بیان اینکه کمبودها در استان خراسان جنوبی قابل قیاس با دیگر استان‌های کشور نیست افزود: در این استان مردم نیاز به وام‌های بلاعوض برای ساخت و ساز دارند که باید نگاه ویژه ای به این استان شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قبلاً کوتاهی‌هایی در استان صورت گرفته است گفت:روستاهای مرزی در خراسان جنوبی نیازمند نگاه ویژه‌اند و باید تلاش شود از ظرفیت‌های بنیاد برای ساخت و ساز در روستاهای مرزی استفاده شود.

قناعت با اشاره به قشر خبرنگاران در استان خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران در این استان قشری هستند که همیشه در همه جلسات حضور دارند و مشکلات مردم را منعکس می‌کنند اما مشکل خود را کمتر بیان می‌کنند که در این راستا در جلسه‌ای که چند وقت اخیر با اصحاب جراید استان داشتیم یکی از مهم‌ترین مشکلات مسکن بود که می‌خواهیم مقدمات مسکن در قالب مسکن گروهی یا جمعی برای اصحاب رسانه استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید برای تامین مسکن اقشار کم در آمد در استان خراسان جنوبی از ظرفیت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان استفاده کنیم گفت: امید است با تلاش هایی که می‌شود تا دو سال دیگر شاهد تغییر وضعیت استان خراسان جنوبی باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در این دیدار  با بیان اینکه با توجه به سبقه‌ای که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارد این نهاد را با نام حساب 100 امام خمینی می‌شناسیم اظهار داشت: در برخی استان‌های کشور مانند خراسان جنوبی نیاز است طرح های هادی با قوت بیشتری انجام شود.

عباس زاده با بیان اینکه نیازهای استان در بخش زیر ساخت بسیار زیاد است و باید در روستاهای مرزی طرح‌های هادی با قوت ببشتری اجرا شود گفت: در برخی از روستاهای مرزی استان خراسان جنوبی مردم در خانه های 8 تا 10 متری خشت و گلی زندگی می‌کنند که تعداد این افراد 3 هزار خانوار است که حتی با کمک‌های بلاعوض هم نمی‌توانند خانه برای خود بسازند که در این راستا اگر 3 هزار واحد ساخته شود کار بسیار بزرگی رقم می‌خورد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: هزینه ساخت برای 3 هزار خانوار کم بضاعت در روستاهای مرزی استان 15 میلیارد تومان نیاز است .

انتهای پیام/254/ی

نظر شما