شناسهٔ خبر: 52214633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

آمادگی نیرو‌های مسلح موجب شده تا استکبار نتواند علیه ما اقداماتی انجام دهد

دریادار سیاری گفت: آمادگی نیرو‌های مسلح موجب شده است، تا استکبار جهانی جرأت انجام اقدامی علیه تمامیت ارضی کشورمان نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (چهارشنبه) در آیین تجلیل از پیشکسوتان و وابستگان نظامی ارتش اظهار داشت: وقتی صحبت از دفاع مقدس است باید از مجاهدت‌هایی که در آن دوران صورت گرفته تجلیل کرد؛ آن زمان صدام و دارو دسته‌اش زمانی که به ایران حمله کرد، ارتش سرباز نداشت، زیرا سربازی یک سال شده بود و هر کس هم می‌خواست می‌توانست هر کجا برای ادامه خدمت بخواهد، برود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود:اما در همان وضعیت نیروی زمینی ارتش جلوی پیشروی دشمن را گرفت و این به‌واسطه غیرت و همت و مردانگی بود که انجام شد؛ البته ناگفته نماند که ۴۸ ساعت بعد از شروع جنگ، نیروی هوایی ارتش عملیات ۱۴۰ فروندی کمان ۹۹ را انجام داد و پس از چند ماه نیروی دریایی ارتش نیز نیروی دریایی عراق به‌صورت کامل منهدم کرد.

وی با بیان اینکه مردم ایران به‌دنبال حفظ تمامیت ارضی و دین و شریعتشان بودند، افزود: اگر آمادگی نیرو‌های مسلح نبود، استکبار علیه ما اقداماتی را که می‌خواست، انجام می‌داد؛ اما آمادگی نیرو‌های مسلح و حفظ اقتدار دفاعی موجب شد تا آن‌ها جرات انجام اقدامی علیه تمامیت ارضی کشورمان نداشته باشند.

دریادار سیاری تصریح کرد: اینکه پیشکسوتان هم در مناسبت‌های مختلف عنوان می‌کنند چنانچه به حضور آن‌ها نیاز باشد، برای دفاع از کشور و شریعت اسلام حاضر به حضور در میدان هستند؛ این اعلام آمادگی‌ها می‌تواند توان دفاعی کشور را افزایش دهد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما