شناسهٔ خبر: 52211648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش حقوق بازنشستگان در انتظار تشکیل شورای روابط کار/ مدیرعامل تأمین اجتماعی: مشکل بیمه زنان سرپرست خانوار به‌زودی حل می‌شود

گروه استان‌ها ــ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با امضای تفاهم‌نامه بین سازمان تامین اجتماعی و دولت، مشکل بیمه زنان سرپرست خانوار رفع و آنها تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، میرهاشم موسوی ظهر امروز در حاشیه افتتاح خط تولید کیسه هوا (ایربگ) در کارخانه نخ تایر صبای زنجان در جمع خبرنگاران در زمینه مسائل موجود در حوزه بیمه زنان سرپرست خانوار، اظهار داشت: در این راستا طبق تفاهم‌نامه‌ای که با دولت داریم بخشی از سهم بیمه شده باید توسط دولت پرداخت شود که این تفاهم‌نامه در حال حاضر به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و منتظر نتیجه آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه به محض امضای تفاهم‌نامه مذکور، همه افراد پشت نوبت نیز تحت پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرند، تصریح کرد: نباید نگرانی از این بابت بین جامعه هدف وجود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان هم گفت: این مقوله یک ضریب افزایشی خواهد داشت اما برای تحقق آن در انتظار تشکیل شورای روابط کار هستیم.

وی یادآور شد: در مجموع با تحقق ضریب افزایشی سالانه در حقوق‌ها، این رشد در حقوق بازنشستگان هم اعمال خواهد شد اما هنوز اعلام نشده است.

موسوی در ادامه در زمینه وضعیت حقوق و بیمه کارگری نیز با بیان اینکه این قشر تحت بیمه اجباری هستند که بر اساس قانون، مشمول کسر حق بیمه می‌شوند، افزود: طی سال آینده، کسورات در این بخش متناسب با افزایش حقوق آن‌ها خواهد بود.

وی در زمینه بازنشستگان هم با تاکید بر اینکه عیدی بازنشستگان امسال هم طبق سنوات قبل و در موعد معین واریز خواهد شد، اعلام کرد: مبلغ آن هنوز توسط دولت مصوب و ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/س

نظر شما