شناسهٔ خبر: 52210119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

در جلسه هم‌اندیشی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ تاکید شد؛

ضرورت استقرار پایگاه‌های مدیریت بحران در مسیرهای مواصلاتی

جلسه هم‌اندیشی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ و استان معین همدان با حضور شهردار منطقه، مدیرکل مدیریت بحران استان همدان و مدیران سازمان‌های امدادرسان این دو استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست مهدی هدایت شهردار منطقه با اشاره به اینکه استان همدان توانمندی های زیادی در مقابله با بحران ها دارد از انتخاب استان همدان به عنوان استان معین منطقه ۱۹ ابراز خرسندی کرد.
او درخصوص اهمیت مقاوم سازی، بازآفرینی و بازسازی ساختمان ها در کاهش تلفات ناشی از حوادث غیرمترقبه سخن گفت و افزود: در منطقه ۱۹، ریزدانگی بافت فرسوده معضلی است که باعث عدم دسترسی در مواقع بحران خواهد شد و امید است مشوق های خوبی برای شهروندان در راستای احیای بافت فرسوده، بازگشایی معابر و کاهش موارد ناایمن صورت گیرد.
شهردار منطقه ۱۹ اظهار امیدواری کرد: با افزایش تجهیزات بحران و آتش نشانی در سال آینده شرایط بهتری برای مقابله با مواقع بحرانی ایجاد کنیم که در این خصوص از توان لجستیک مجموعه مدیریت بحران استان همدان بهره مند خواهیم شد.
 علیمردان طالبی مدیر کل مدیریت بحران استان همدان نیز ضمن قدردانی از تعامل ارزنده شهرداری این منطقه بیان کرد: با توجه به اینکه استان همدان معین منطقه۱۹ در مواقع بلایای طبیعی است، تمامی دستگاه های خدماتی و امدادرسان این استان از تمامی ظرفیت ها برای ارائه خدمت استفاده خواهند کرد.
او با اشاره به اهمیت تدوین برنامه عملیاتی منطقه ۱۹ برای بهره مندی در مواقع بحرانی گفت: در راستای تهیه این برنامه می توان از متخصصین این استان کمک گرفت. ضمن اینکه این برنامه نیازمند مشخص شدن نیازها، انتظارات، اولویت ها، نقش نیروهای مردمی، تهدیدها، ارائه پیشنهادات و راهکارها در این خصوص است.
براساس این گزارش مدیران سازمان های امداد رسان استان همدان با همراهی رئیس دفتر شهردار منطقه از ایستگاه ۲۲ آتش نشانی، مجتمع اسکان اضطراری منطقه ۱۹در بوستان افرا، بوستان بزرگ ولایت و سایت واکسیناسیون بازدید کردند.
 در حاشیه این بازدید بر بررسی وضعیت بزرگراه های شریانی در شرایط عادی به عنوان کریدورهای ارتباطی به منظور تسهیل در امدادرسانی در شرایط بحرانی، تأکید شد.
همچنین ضرورت استقرار پایگاه های مدیریت بحران و امداد رسانی حدفاصل مسیرهای مواصلاتی به منظور تسهیل در دسترسی به مناطق مختلف شهر تهران در شرایط بحرانی، از دیگر موارد مطرح شده در این بازدید بود.

انتهای پیام 

نظر شما