شناسهٔ خبر: 52207038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به این استان از صبح روز پنجشنبه، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با اعلام هشدار سطح زرد، پیش‌بینی کرد که با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمال‌شرقی و عبور امواج در تراز میانی جو، شرایط جوی استان از صبح روز پنجشنبه تا اواخر وقت روز جمعه بارانی و برفی  می شود که با وزش باد شدید و کاهش محسوس دما همراه خواهد شد 

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، این سامانه ناپایدار جوی که ابتدا مناطق کوهستانی نیمه غربی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در ادامه روز دامنه نفوذ آن به مناطق مختلف گسترش خواهد یافت و تا اواخر وقت روز جمعه نیز فعال خواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که با گسترش این سامانه ، علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، شهروندان در جاده‌ها و محورهای کوهستانی نیز شاهد مه آلودگی، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان، اختلال در تردد، احتمال وقوع بهمن و مسدود شدن جاده‌ها خواهند بود.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پاکسازی کانال‌ هدایت آب‌های سطحی به منظور انجام اقدام های پیشگیرانه، از شهروندان نیز خواسته شده است هنگام تردد جاده ای جوانب احتیاط را رعایت کنند. 

هواشناسی مازندران در اخطاریه زرد خود همچنین علاوه بر توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات، از کشاورزان و دامداران خواسته است نسبت آماده سازی سامانه گرمایشی واحدهای گلخانه‌ای، دامداری و مرغداری‌ها اقدام کنند.

هواشناسی شرایط جوی مازندران طی امروز را صاف تا نیمه ابری و از شب در ارتفاعات مناطق غربی استان بتدریج ابری با بارش برف و وزش باد پیش‌بینی کرده است. 

با ورود سامانه جدید بارشی از صبح روز پنجشنبه، شرایط جوی مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری و از اواخر روز ابری با بارندگی و وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات مناطق غربی با بارش برف و کولاک پیش‌بینی شده است و سپس از اواخر روز ضمن گسترش برف به ارتفاعات پایین دست، بتدریج در ارتفاعات نیمه شرقی نیز شاهد بارش باران و برف و وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود.

هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روز جمعه را ابری همراه با  بارش باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما پیش‌بینی کرده است. آسمان مازندران از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد  همراه با افزایش تدریجی دمای روزانه و تداوم شب‌های سرد زمستانی پیشبینی شده است.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش خواهد یافت.

جدول داده‌های آماری هواشناسی نشان می‌دهد که دشت ناز ساری با ۱۷.۶ و رینه لاریجان با ۵.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

طبق جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۲۰ امشب با موج و باد متوسط مواجه است که سبب می شود تا ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا یک متر و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱.۲ متر برسد. 

برچسب‌ها:

نظر شما