شناسهٔ خبر: 52204786 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

معرفی سریال‌هایی که نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌روند

با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، نام چندین مجموعه تلویزیونی که برای پخش از شبکه‌های سیما در ایام نوروز ۱۴۰۱ درنظر گرفته شده اند رسانه‌ای شده است. در ادامه نگاهی داریم به سریال‌هایی که به‌‌صورت قطعی یا احتمالی برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ معرفی شده اند.

صاحب‌خبر -

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، نام چندین مجموعه تلویزیونی که برای پخش از شبکه‌های سیما در ایام نوروز ۱۴۰۱ درنظر گرفته شده اند رسانه‌ای شده است. براساس آنچه تا به امروز اعلام شده بیشتر آثار نوروزی حال و هوای طنز دارند البته از پخش فصل‌های جدید دو کمدی پرطرف دار تلویزیون یعنی «پایتخت» و «نون خ» خبری نیست، اما «زیرخاکی» در بهار پیش رو روی آنتن می‌رود.

«زیرخاکی ۳» همچنین تنها سریالی محسوب می‌شود که تولیدش پیش از روی کارآمدن پیمان جبلی رئیس صداوسیما کلید خورده و دیگر مجموعه‌های نوروزی همگی بعد از این انتصاب مراحل تولیدشان را آغاز کرده اند. در ادامه نگاهی داریم به سریال‌هایی که به صورت قطعی یا احتمالی برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ معرفی شده اند.

بازگشت «زیرخاکی»

معرفی سریال‌هایی که نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌روند

شبکه یک از مدت‌ها قبل از فصل سوم سریال «زیرخاکی» به عنوان مجموعه نوروزی خود نام برده است. اثری که دو فصل اولش در ماه رمضان منتشر شد و حالا برای نمایش نوروزی آماده می‌شود. جلیل سامان کارگردانی «زیرخاکی» را برعهده دارد.

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، مریم سرمدی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی، مهری آل آقا، اصغر نقی زاده، رایان سرلک، ستاره پسیانی، هومن برق نورد و نسرین نصرتی از بازیگرانی هستند که در «زیرخاکی» به ایفای نقش می‌پردازند. «زیرخاکی» با توجه به موفقیت نسبی اش در فصل‌های گذشته احتمالا کار سختی برای جذب مخاطب در نوروز ۱۴۰۱ نداشته باشد مگر اینکه شبکه‌های دیگر برگ برنده جدیدی رو کنند.

«خداداد» با علی صبوری راهی آنتن می‌شود

معرفی سریال‌هایی که نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌روند

مجموعه تلویزیونی «خداداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعید سعدی در ۱۳ قسمت در حال تولید برای پخش نوروز ۱۴۰۱ از شبکه ۲ سیماست. داستان این مجموعه در مورد مشکلات مالی و روزمرگی افرادی است که برای به دست آوردن خرج و مخارج زندگی خود تلاش می‌کنند و این مشکلات در قالب روایتی طنز بیان می‌شود.

حمید شاه آبادی معاون سیما نیز در بازدید از پشت صحنه «خداداد» که به تازگی کلید خورده درباره آن توضیح داده است: حال و هوای این سریال متناسب با ایام نوروز است و پیام ارزشمندی با موضوع امانت داری، صداقت، حس نوع دوستی و رزق حلال دارد و به نظر می‌رسد اوقات خوش و دل نشینی را برای مخاطبان فراهم کند. «خداداد» در ۵۰ لوکشین فیلم برداری می‌شود که این تنوع و تعدد فضای داخلی و خارجی مکان‌های فیلم برداری نیز می‌تواند بر جذابیت سریال تأثیر بگذارد. در این مجموعه تلویزیونی رضا ناجی نقش خداداد را بازی می‌کنند و علی صبوری هنرمند مشهدی در نقش «منوچهر» داماد بزرگ خانواده به ایفای نقش می‌پردازد.  پیام دهکردی، سوسن پرور، سیاوش طهمورث و سارا باقری از دیگر بازیکران «خداداد» هستند.

ادامه پخش سریال «برف بی صدا می‌بارد»

هنوز گزینه قطعی برای سریال نوروزی شبکه ۳  مطرح نشده است. شبکه‌ای که این روز‌ها سریال ۱۰۰ قسمتی «برف بی صدا می‌بارد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی را روی آنتن دارد. از آنجایی که پخش این سریال از سوم دی شروع شده برخی رسانه‌ها گمانه زنی کرده اند قسمت‌های پایانی «برف بی صدا می‌بارد» در عید ۱۴۰۱ روی آنتن برود.

«جناب عالی» به آنتن می‌رسد؟

معرفی سریال‌هایی که نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌روند

اما دو مجموعه طنز هم که این روز‌ها مراحل تولید و پس تولیدشان را طی می‌کنند می‌توانند در جدول پخش نوروزی شبکه ۳ قرار بگیرند. سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف زاده که از حضور بازیگرانی، چون حمید لولایی، هومن حاجی عبداللهی، عباس جمشیدی فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی و امیر کربلایی زاده بهره گرفته است و سریال کمدی «جناب عالی» به تهیه کنندگی مصطفی رضوانی و کارگردانی عادل تبریزی سینماگر مشهدی. پیش از این از «جناب عالی» به عنوان سریال نوروزی شبکه ۵ نام برده می‌شد، اما با توجه به قطعی شدن پخش سریال دیگری از این شبکه امکان دارد اثر عادل تبریزی از شبکه ۳ روی آنتن برود.

فیلم برداری این مجموعه پس از دوماه به تازگی در تهران به پایان رسیده است و مراحل پس تولید آن که هم زمان با فیلم برداری آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. «جناب عالی» به نویسندگی مشترک عادل تبریزی و رویا خسرونجدی در ۱۵ قسمت تولید می‌شود و با نگاهی طنز به نقد سیستم‌های اداری کشور می‌پردازد.

تبریزی پیش از این اولین فیلم سینمایی خود با عنوان «گیج گاه» را کارگردانی کرده بود و اکنون نخستین تجربه ساخت سریال را پشت سر می‌گذارد. او در این مجموعه از حضور جمعی از بازیگران مشهدی، چون امیر محاسبتی، محمد الهی، کیوان صباغ و سروش طاهری در کنار دیگر هنرمندانی، چون امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، میرطاهر مظلومی. مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه خواه، بیتا سحرخیز و منوچهر آذری، بهره گرفته است.

«دردسر‌های شیرین» سریال نوروزی شبکه ۵

سریال تلویزیونی «دردسر‌های شیرین» به کارگردانی سهیل موفق قرار است نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه ۵ برود. این مجموعه با بازی پوریا پورسرخ و مریم مومن روایتگر قصه زوج جوانی است که در زندگی با چالش‌های جدی روبه رو می‌شوند. افسانه بایگان، رضا توکلی و پوراندخت مهیمن نیز از دیگر بازیگران این سریال اند. موفق کارگردان «دردسر‌های شیرین» پیش از این فیلم‌های سینمایی «شکلاتی» و «پاستاریونی» را ساخته بود که موفقیت چندانی در گیشه به دست نیاوردند. او از اوایل دهه ۱۳۸۰ هم به عنوان تهیه کننده، کارگردان و بازیگر سریال‌هایی همچون «شهرک ترافیک» و «محله تهرونیا» با تلویزیون همکاری کرده است.

نظر شما