شناسهٔ خبر: 52203617 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آگهی استخدام جاسوس برای جمع آوری اطلاعات درباره ارتش چین در وب سایت کنگره آمریکا

علی مدنی

آمریکا قصد انجام مطالعه‌ای درباره وضعیت نیروها در ارتش چین با هدف شناسایی ضعفهای آن و سنجش ظرفیتش برای اجرای ماموریتها را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ساوث چاینا مورنینگ پست، وب سایت کنگره آمریکا از مشارکت کنندگان در یک مناقصه دعوت کرده تا گزارشی برای کمیسیون موسوم به کمیسیون بازنگری اقتصادی و امنیتی آمریکا و چین (USCC) درباره موضوع جمعیت شناسی ارتش آزادیبخش خلق چین(PLA) و مسائل مربوط به استخدام و نگهداری پرسنل در آن تهیه کنند.

در این بیانیه آمده است، اولویت اصلی این است که مشخص شود رهبران چین چه چیزی را به عنوان مهم‌ترین کمبودها در کیفیت پرسنل ارتش آزادیبخش خلق چین در نظر می گیرند و چگونه این مساله بر اعتماد آنها به توانایی ارتش آزادیبخش خلق چین برای اجرای مأموریت‌ها تأثیر می‌گذارد.

در سند مربوط به این مناقصه آمده است: "آیا رهبران چین ملاحظه ای نسبت به تغییرات مربوط به کیفیت پرسنل در بخش‌های نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین و دیگر نیروها دارند؟"

در ادامه این سند نوشته شد: "نواقص فرآیند استخدام و نگهداری نیرو در ارتش آزادیبخش خلق چین در کجاست؟ ارزیابی کنید که نیروهای مختلف ارتش آزادیبخش خلق چین تا چه میزان اهدافشان در زمینه جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را برآورده ساخته‌اند؟"

از جمله سؤالات دیگری که این سند خواستار پاسخ به آنها شده این است که چالشهای مهم ارتش آزادیبخش خلق چین در حوزه پرسنل چه هستند و این ارتش چقدر می‌تواند خوب به آنها رسیدگی کند؛ ارتش آزادیبخش خلق چین به چه نوع آموزش یا دانش کارشناسی بیشتر از همه ارزش می‌دهد و چقدر می‌تواند خوب آنها را پیدا کند و این که نظام ترکیبی استخدام داوطلبانه و اجباری نیرو در این ارتش چقدر موثر عمل می کند.

از طرف‌های مایل به مشارکت در تهیه این گزارش  خواسته شده است اطلاعات در مورد شرایط استخدام پرسنل - شامل جوانب پولی، مسکن و قوانین ازدواج - و هر گونه تأثیر احتمالی شکاف میان شهرنشین ها و روستایی ها در چین یا سایر عوامل اجتماعی-اقتصادی بر این فرآیند را در نظر بگیرند.

این مناقصه در آمریکا تصریح داشته که تحت حکم کنگره "درباره برنامه ها، استراتژی و دکترین نظامی (چین)، ساختار و سازمان ارتش (چین)، فرآیند تصمیم گیری در این ارتش و پیامدهای چنین اهداف و روندهایی برای امنیت ملی آمریکا" تحقیق شود.

به گفته ناظران نظامی چین، این گزارش پیشنهادی به طور موثر دست به استخدام جاسوسان برای جمع آوری اطلاعات نظامی چین میزند.

ژو چنمینگ، محققی از مؤسسه علوم و فناوری نظامی یوان وانگ در پکن گفت: این تدبیری بسیار سطح پایین برای به دست آوردن اطلاعات است. تنها و بهترین راه برای اینکه آمریکا درک بهتری از ارتش آزادیبخش خلق چین کسب کند تلاش برای بهبود ارتباط با همتایان چینی خود است.

سونگ ژونگپینگ،یک مفسر نظامی و مربی سابق ارتش آزادیخش خلق چین گفت که رویکرد مطالعه پیشنهادی مانند جستجوی سوزنی در انبار کاه است.

سونگ تصریح کرد: "آمریکا از حجم عظیمی از منابع استفاده و متحدان خود را تشویق کرده است تا انواع اطلاعات را در مورد ارتش آزادیبخش خلق چین جمع آوری کنند."

انتهای پیام

نظر شما