شناسهٔ خبر: 52200317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش مبتلایان به سویه امیکرون در کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: موارد مثبت سویه اومیکرون در کرمان در بیماران بستری و سرپایی افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - حسین صافی زاده گفت: در روز‌های اخیر با افزایش موارد مراجعه افراد سرپایی به مراکز منتخب و بخش‌های سرپایی و کلینیک‌ها مواجه هستیم به طوری که در هفته گذشته نسبت به هفته‌های قبل از آن موارد مراجعه بیشتر بوده است.

او می‌گوید: در بخش سرپایی نسبت به ۲ هفته گذشته تقریبا موارد مراجعه ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش بستری هم شاهد افزایش موارد بستری هستیم و از طرفی میزان موارد مثبت و مثبت شدن تست‌هایی هم که از مراجعه کنندگان می‌گیریم افزایش یافته به طوری که در بخش سرپایی موارد مثبت شدن حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و آمار موارد مثبت در تست‌های انجام شده از ۱۳ درصد در هفته گذشته به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

او گفت: تعداد مبتلایان مثبت در بخش بستری نیز از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافته است.

صافی زاده می‌گوید: با توجه به شرایط ذکر شده و افزایش موارد کرونا با سویه امیکرون در کشور و همچنین شناسایی موارد امیکرون در استان و افزایش موارد این سویه طی روز‌های اخیر به نظر می‌رسد در حال ورود به موج جدید هستیم که اگر رعایت نکنیم میزان مبتلایان به سرعت افزایش می‌یابد.

او می‌گوید: بهترین و منطقی‌ترین اقدام در این شرایط، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است تا عملا سعی کنیم ورود به موج جدید را به تعویق بیندازیم و یا از حجم موارد ابتلا کاهش دهیم.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یکی از مسائل بسیار مهم، تکمیل پوشش واکسیناسیون است و همه افراد بالای ۱۸ سال که ۲ نوبت واکسن دریافت کردند و سه ماه هم از نوبت دوم گذشته باشد باید برای دریافت نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

او می‌گوید: در حال حاضر ۱۸ درصد از جمعیت هدف که افراد بالای ۱۲ سال هستند، در دانشگاه علوم پزشکی کرمان دز سوم را دریافت کردند که این تعداد حدود ۵۰ درصد از کسانی هستند می‌توانستند دز سوم را دریافت کنند و تقریبا نیمی از آن‌ها هنوز مراجعه نکردند، انتظار می‌رود این افراد برای تکمیل واکسیناسیون در کوتاه‌ترین زمان اقدام کنند.

صافی زاده گفت: تجارب کشور‌های دیگر نشان داده است، افرادی که سه نوبت واکسن دریافت کرده اند به مراتب وضعیت بهتری داشتند و تعداد مبتلایان آن‌ها کمتر بوده و در صورت ابتلا، شدت علائم در آن‌ها کمتر بوده است.
انتهای پیام/ح

نظر شما