شناسهٔ خبر: 52197717 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

واکنش گمرک به پرونده فساد ۳۴ هزار میلیارد تومانی کروز و دریافت رشوه

رئیس کل گمرک در واکنش به جریان اتهامات پرونده کروز ۳۴ هزار میلیارد تومانی و پرداخت رشوه به کارکنان این سازمان اعلام کرد: باید منتظر رای نهایی دادگاه ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا مقدسی در واکنش به اظهارات امیر فولادی نماینده دادستان در خصوص پرونده شرکت کروز مبنی بر دریافت رشوه حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان گمرک به ایسنا گفت : بررسی‌های قضایی در این خصوص ادامه داشته و در مرحله تفهیم اتهام قرار دارد. لذا فعلا نمی توان به طور قطعی اظهار نظر کرد و باید منتظر رای نهایی بود.

بر اساس این گزارش، حمید کشاورز‌ توچایی به مشارکت عمده در اخلال نظام اقتصادی از طریق قاچاق حرفه‌ای قطعات خودرو به ارزش حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان و پرداخت رشوه به کارکنان گمرک متهم است. وی همچنین متهم به گرانفروشی قطعات خودرو و تحصیل مال نامشروع به میزان بیش از ۲۲۰.۴ هزار دلار از ایران خودرو و سایپا متهم شده که این اتهامات در مورد محمد علی‌ پور‌فطرتی دارای تابعیت ایرانی کانادایی هم صدق می کند که متواری شده است.

در ردیف سوم ناصر عبدالحسینی مدیرعامل شرکت کروز و در ردیف چهارم تا هفتم علیرضا میرآقایی، نوید غریب، نوید طاهری و سعید رنجبر از کارمندان شرکت کروز متهم به اخلال در نظام اقتصادی از طریق معاونت در قاچاق حرفه‌ای قطعات خودرو با استفاده از اسناد مجعول و وساطت در پرداخت رشوه به کارمندان گمرک هستند.

در ردیف هشتم تا دهم سهیل مومنی‌ آبکنار، رضا تقوی‌بیات و بهروز پشنگ و در ردیف یازدهم بهنام نیک‌نام ترخیص‌کار شرکت کروز قرار دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما