شناسهٔ خبر: 52197639 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

صنعاء: امارات از یمن نرود، ضربه‌های سنگین‌تری خواهد خورد

اقتصاد ایران: مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد اگر امارات از ائتلاف متجاوز علیه یمن خارج نشود، ضربه‌های بزرگ‌تری متحمل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حمید عبدالقادر عنتر» مشاور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعاء هشدار داد که اگر امارات از ائتلاف متجاوز علیه یمن خارج نشود، حملات بیشتری از سوی یمنی‌ها دریافت خواهد کرد.

عبدالقادر در اظهاراتی گفت: یمن حق مشروع پاسخ دادن به هرگونه تجاوزی را دارد و این بخشی از سیستم بازدارندگی استراتژیک است.

او افزود: ادعاهایی مبنی بر استفاده از سلاح ایرانی، ادعای مکرر دشمن سعودی- آمریکایی است که می‌خواهد به اشغال یمن، جزایر و سواحل آن مشروعیت بخشد.

این مقام یمنی تصریح کرد: سعودی‌ها و اماراتی‌ها در حال اجرای پروژه‌های آمریکایی در منطقه هستند... اگر تجاوز به یمن متوقف شود و نیروهای متجاوز از هر وجب از خاک یمن عقب‌نشینی کنند، در این صورت بین طرف‌های سیاسی بر سر یک راه حل سیاسی جامع توافق می‌شود.

عبدالقادر گفت: درگیری در یمن ربطی به پرونده هسته‌ای ایران ندارد و هیچ رابطه‌ای بین جنگ یمن و پرونده ایران وجود ندارد.

او تاکید کرد: امارات اگر از تجاوز عقب نشینی نکند، ضربه‌های بزرگتری از یمنی‌ها خواهد خورد، چشم در برابر چشم و دندان در مقابل دندان، خون یمنی‌ها ارزان نیست و خون سعودی‌ها و اماراتی‌ها گرانبهاتر از خون یمنی‌ها نیست.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما