شناسهٔ خبر: 52197321 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

علت گرانی دوباره قیمت آهن از زبان رئیس اتحادیه آهن و فولاد

رئیس اتحادیه آهن و فولاد ، افزایش قیمت آهن را به دلیل کاهش تقاضا غیر منطقی اعلام کرد و گفت: جوسازی منفی موجب گرانی این محصول شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا رستگار درخصوص نوسانات اخیر قیمت آهن و فولاد به تسنیم گفت: به دلیل قطعی برق و کاهش تولید نباید  قیمت آهن افزایش یابد اما القائات منفی موجب گرانی این محصول شده است.

وی افزود: افزایش قیمت آهن درحالی اتفاق افتاده که در بورس کالا قیمت محصولات فولادی روند نزولی دارد اما نظام تولید و توزیع ضابطه مند نیست و از ساز و کار یک پارچه ای تبعیت نمی کند. برخی با خرید محصولات از بورس و توزیع با قیمت های غیر منطقی، موجب التهاب بازار می شوند.

این مقام صنفی ادامه داد : نظام توزیع در جریان تصمیم گیری ها قرار گرفته تا بتواند بازار را مدیریت کند اما وقتی مسئول توزیع در تصمیم گیری دخالتی ندارد ، نمی تواند در ساماندهی بازار موفق باشد.

رستگار گفت: نباید در بازاری که با کاهش تقاضا مواجه بوده و تولید بیش از نیاز است ، افزایش قیمت روی دهد. بر خلاف تصور ، مقصر اصلی فروشندگان نیستند و باید دلیل اصلی را از جای دیگر بررسی کرد. فروشنده محصول را از واسطه ها خریداری کرده و با محاسبه سود در اختیار خریداران قرار می دهد اما القائات منفی در بازار باعث می شود ، همه در تکاپو برای خرید باشند . در حالی که خبری از مصرف کننده نیست و فقط قیمت ها افزایش پیدا می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما