شناسهٔ خبر: 52197068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بانوان به فرزند آوری و تربیت اسلامی توجه ویژه داشته باشند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بانوان به فرزند آوری و تربیت اسلامی و صحیح فرزندان توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان» ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا و گرامیداشت روز مادر به مقام حضرت زهرا در جایگاه دختری، همسری و مادری پرداخت و افزود: لحظه لحظه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) باید برای همه ما الگو باشد ، اخلاق و رفتار ایشان در مواجهه با مشکلات ، همسرداری ، خانه داری ، تربیت فرزند و ولایتمداری باید سرلوحه زندگی ما باشد. 

 

حجت الاسلام اکبر پور افزود: مهم‌ترین و ارزشمندترین نقشی که زن می‌تواند ایفا کند، نقش مادری و همسری است که در آموزه‌های دینی بسیار به آن تاکید و سفارش شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز باید مهم‌ترین دغدغه بانوان ما وقت‌گذاری برای تربیت فرزند و دغدغه مادری باشد افزود: مادر در خانواده نقش اساسی تربیت کودک را بر عهده دارد و مهمترین وظیفه و مسئولیت برای مادر تربیت درست فرزندان است، که از دوران بارداری شروع شده و تا آخر عمر نیز ادامه دارد و این بسیار مسئله مهم و اساسی است.

 

وی خطاب به بانوان و مادران جوان افزود : نقش مادری نقش بسیار ارزشمند و مقدسی است و شما بانوان امروز باید با الگو گیری از سیره و روش زندگی حضرت زهرا (س) بر مقوله فرزند آوری و تربیت اسلامی و صحیح فرزندان توجه ویژه و اساسی داشته باشید و طبق اصول و ارزش های دینی پیش بروید.

 

وی همچنین با اشاره به نقش زن در خانواده و جامعه، بیان کرد: مسئولیت اجتماعی بانوان نباید مانعی برای نقش همسری و مادری آنان شود، اگر بانوان بخواهند در مسئولیت های اجتماعی موفق باشند و بدرخشند اول باید مسئولیت مادری خود را به خوبی ایفا کنند.

 

حجت الاسلام اکبر پور با تاکید بر اینکه تحکیم خانواده و تلاش برای استحکام آن اصلی‌ترین نقش زن در یک خانواده است افزود: زنان باید کمک کنند تا کارکردهای خانواده پررنگ‌تر شود و خانواده به راحتی در معرض تزلزل و آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرد.

 

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت به مولودی خوانی پرداختند و در پایان از مادران شهدا و جمعی از بانوان موفق در عرصه های اجتماعی و علمی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و تشکر شد.

پایان پیام/516

نظر شما