شناسهٔ خبر: 52197012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| ملاک حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور لزوما معدل نیست

مشاور عالی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه در برگزاری اردوهای راهیان نور، تابع ستاد کرونا هستیم، گفت: ملاک حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور لزوما معدل نیست.

صاحب‌خبر -

امیر وجدانی‌نیا مشاور عالی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره درخواست تعدادی از دانش‌آموزان مبنی بر «برداشتن شرط معدل از سفر راهیان نور»، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور از پر مخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین فعالیت فرهنگی کشور بوده و تبدیل به جریان اجتماعی شده است.

وی ادامه داد: مجموعه بسیج دانش‌آموزی به عنوان متولی اصلی برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، در سال‌های گذشته این حرکت را پایه‌گذاری کرده و استقبال خوبی شده است اما در دو سال گذشته به دلیل کرونا، اردوهای راهیان نور با محدودیت‌هایی مواجه شد که به صورت مجازی برگزار شد.

*هیچ منعی برای دانش‌آموزان جهت حضور در اردوهای راهیان نور وجود ندارد

وجدانی‌نیا افزود: امسال تلاش می‌کنیم که به صورت محدود و کنترل شده با رعایت تمام شیوه‌نامه‌ها بتوانیم اردوهای راهیان نور را به صورت حضوری داشته باشیم و مخاطب این برنامه، تمام دانش‌آموزان هستند البته محور برنامه راهیان نور، به دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم و دوازدهم، اختصاص دارد اما اگر خارج از این پایه‌ها، دانش‌آموزان دیگری متقاضی باشند، منعی ندارد. 

وی با بیان اینکه تلاشمان بر این بود که همه دانش‌آموران بتوانند از فضای معنوی این اردوها استفاده کنند، گفت: برنامه‌ریزی کردیم که میزبان تشکل‌های دانش‌آموزی، فعالان فرهنگی، هنری و اجتماعی باشیم و هیچ منعی برای دانش‌آموزان جهت حضور در اردوهای راهیان نور وجود ندارد و آمادگی این را داریم که در خدمت همه دانش‌آموزان باشیم. اما باید این را در نظر گرفت که امسال ظرفیت اردوهای راهیان نور به دلیل کرونا خیلی محدودتر است و تعداد کمتری از دانش آموزان را می‌توانیم به اردوی راهیان نور ببریم چرا که باید بتوانیم شیوه‌نامه‌ها را هم رعایت کنیم تا فضا به شرایط عادی برگردد.

* تابع ستاد کرونا هستیم

مشاور عالی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در پاسخ به این پرسش که «آیا امکان افزایش ظرفیت مدارس وجود دارد؟»، گفت: در این موضوع، تابع ستاد کرونا هستیم؛ در حال حاضر مباحث مربوط به رعایت شیوه‌نامه‌ها اجازه نمی‌دهد که بتوانیم مثل سال‌های گذشته 200، 300 هزار نفر را اعزام می‌کنیم اما قدم به قدم شروع می‌کنیم و در صورتی که شرایط آماده‌تر شود اقدام می‌کنیم. 

وی تصریح کرد: ملاک حضور دانش‌آموزان لزوما معدل نیست و فعالان فرهنگی، هنری و ورزشی در اولویت قرار دارند زیرا همانطور که گفتم به دلیل محدودیت تعداد، مدارس مجبور به اولویت‌بندی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما