شناسهٔ خبر: 52196864 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

استانی کم‌جمعیت که رکورددار فساد اداری و تخلفات مالی است

صاحب‌خبر -

یکی از ارگان‌هایی که در این چند ساله با حواشی زیادی همراه بوده، شهرداری‌ها هستند. فساد مالی، رشوه و رانت‌خواری طی سال‌های اخیر در بعضی از شهرداری‌ها کشور که گاهی با همدستی برخی اعضای شورا همراه بوده چنان دیوار بی‌اعتمادی را میان مردم و این دو نهاد مدیریت شهری بالا برده که کمتر حرفی درباره راه برون‌رفت از این معضل بنیان‌ بر انداز شنیده می‌شود.

با شروع دوران ریاست آقای رئیسی در اسفند ۱۳۹۷ بر منصب ریاست عدلیه در تمامی ابعاد قوه قضائیه تحولی به وجود آمد و باید این تاریخ را به‌مثابه آغاز دستگیری‌های سراسری مفسدین در شوراها و شهرداری‌های سراسر کشور حساب کرد.

در همین راستا علیرضا احمدی رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفت: در سه سال گذشته ۴۳۳ نفر در حوزه شوراهای شهر و روستا شهرداران و کارمندان شهرداری‌ها بازداشت شده‌اند. اما در استان بوشهر شرایط به‌طوری رقم خورد که در نیمی از شهرستان‌های استان بوشهر شاهد تخلف، فساد مالی و رانت‌خواری بودیم.

استان بوشهر؛ رکورددار غیرقانونی‌ها

مدیرکل جدید بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر در همایش شهرداران ۴۰ گانه استان بوشهر که در ۲۴ دی‌ سال جاری برگزار شد، گفت: دکتر طالبی، مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استان‌های وزیر کشور در نامه‌ای اعلام کرده که استان بوشهر بیشترین جذب نیروی غیرقانونی در شهرداری‌های کشور را دارد. باید این نکته را گفت که استان بوشهر با جمعیتی که مقدار کمی از یک میلیون فراتر می‌رود چگونه توانسته در بین کلان‌شهرها و استان‌های بزرگ به چنین رکوردی دست پیدا کند؟ در ادامه مهم ترین دستگیری ها در شهرداری های استان بوشهر را می خوانید:

دستگیری‌ ۸ نفر از کارمندان شهرداری بوشهر در زمستان ۹۸

دستگیری رئیس شورای شهر عسلویه؛ تابستان ۹۹

دستگیری دومین عضو شورای شهر بوشهر؛ تابستان ۹۹

دستگیری اعضای دیگر شورا؛ تابستان ۹۹

دستگیری پنجمین و ششمین عضو شورای بوشهر؛ پاییز ۹۹

دستگیری دو عضو شورای شهر شُنبه؛ تابستان ۱۴۰۰

دستگیری دومین عضو شورای شهر کنگان؛ تابستان ۱۴۰۰

بازداشت دو کارمند شهرداری گناوه؛ تابستان ۱۴۰۰

دستگیری شهردار گناوه؛ تابستان ۱۴۰۰

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

نظر شما