شناسهٔ خبر: 52196627 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیر کل زندان‌های استان تهران: کارکنان زندان‌ها بخش مهمی از تامین امنیت شهروندان را بر عهده دارند

طی جلسه مشترک با حضور مقامات ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و زندان‌های این استان، مشکلات بودجه‌ای و سختی کار کارکنان بررسی گردید.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان -مدیرکل زندان‌های استان تهران در جلسه‌ای که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار گردید، گفت: کارکنان زندان‌های استان، بخش مهمی از تامین نظم جامعه و امنیت شهروندان را بر عهده دارند.

علی رستمی ادامه داد: آنان در سخت‌ترین شرایط علیرغم کمبود بودجه در مقابل خطرات و آسیب‌های زندان ایستاده اند و در برخی از زندان‌ها یا اندرزگاه‌ها با شرورترین افراد جامعه سروکار دارند.

وی تصریح نمود: این قشر از کارکنان دولت، در شرایط سختی مانند شیوع کرونا در جامعه، با تمام توان ایستادگی می‌کنند تا سلامتی زندانیان به خطر نیفتد، از زندانیانی نگهداری می‌کند که گاهی به دلیل جنایتکار بودن، جامعه حتی نمی‌تواند یک روز او را تحمل کند، ولی متاسفانه علیرغم شایعات مطرح شده در فضای مجازی، حقوق متوسطی دریافت می‌کنند.

مقام عالی زندان‌های استان تهران افزود: این استان بخش عمده‌ای از جمعیت کیفری کشور را در خود جای داده که برخلاف استان‌های دیگر، اغلب غیربومی هستند و در کنار طبقه بندی نوع جرایم به فرهنگ و گویش بومی آنان نیز بایستی توجه شود.

مدیر کل زندان‌های استان تهران: کارکنان زندان‌ها بخش مهمی از تامین امنیت شهروندان را بر عهده دارند

رستمی توضیح داد: ده مرکز تربیتی جزء مراکز استان تهران هستند که دو مرکز زندان رجایی شهر و ندامتگاه قزلحصار در حوزه جغرافیایی البرز قرار دارند و اگر فضا و امکانات وجود داشته باشد زندانیان آن به استان تهران منتقل خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سختی کار در زندان گفت: تاثیر آسیب‌های روانی و جسمی خدمت در زندان و تربیت زندانیان مطرود از جامعه برای بازاجتماعی شدن آنان موجب سخت‌تر شدن این شغل می‌شود در حالی که از سطح بسیار پایین تشویقات و رفاهیات برخوردار هستند.

بنا به این خبر، علاءالدین ازوجی نیز در این دیدار که در محل دفترش در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شده بود، گفت: زندان محل نگهداری افرادی است که با کم کاری نهاد‌های تربیتی دست به ارتکاب جرم زده اند.

عضو کمیته بهره وری سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: با این شرایط وظیفه دستگاه‌های اجرایی و جامعه است که به یاری زندان بیایند و بخشی از مشکلات را حل نمایند.

این خبر می‌افزاید: در پایان جلسه، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن قول مساعد در خصوص رفع معضل بودجه زندان‌های استان تهران، دستور داد مطالبات کارکنان این حوزه در بخش رفاهیات پرداخت گردد.

وی همچنین پیشنهاد داد طی هفته آینده به همراه مدیر کل زندان‌های استان تهران جلسه‌ای با مقامات ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار گردیده، مشکلات بودجه‌ای زندان‌های استان برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما