شناسهٔ خبر: 52196536 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در گزارش آنا بخوانید؛

هشدار پلیس به واینرهای اینستاگرامی/ تبلیغ کالای فیک و غیرقانونی در اینستاگرام جرم است

چند وقتی می‌شود که در صفحات مجازی مانند اینستاگرام، برخی افراد به اصطلاح معروف اینستاگرامی اقدام به تبلیغ کالاهای فیک می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، وقتی وارد برخی صفحات فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام … می‌شویم با برخی افراد با لقب‌های متفاوتی نظیر واینر، اینفلونسر، بلاگر، ولاگر و... برخورد خواهیم کرد. در اصل هدف واینرها اشتراک گذاری ویدیوهای کمدی و... تهیه شده توسط خودشان است که به واینرینگ معروف هستند.

این ویدئوهای تولیدی توسط واینرها، همانطور که گفته شد با جنبه طنز، کمدی، آموزشی و... در صفحات فضای مجازی منتشر می‌شوند و برای به اشتراک گذاشتن ویدیو از طبیعت یا افراد دیگر نیز استفاده می‌شود و البته در کشور ما تولید این گونه کارها و ویدئوهای سرگرم کننده برگردد به همین چند سال اخیر، در صورتی که در سایر کشورها این موضوع تاریخچه بیشتری دارد.

تخلف برخی واینرهای اینستاگرامی برای کسب درآمد

در همین راستا این روزها شاهد هستیم که برخی از همین افراد در فضای مجازی با انجام کارهای متفاوتی اقدام به معروف شدن خود کرده‌اند و هر کدام از آن‌ها نیز به دلیل جذب فالورهای زیادی که داشته‌اند، توانسته‌اند در صفحات مجازی خود نظیر اینستاگرام اسم و رسمی را راه بیندازند.

البته این اقدامات و ساخت کلیپ‌های متفات برای جذب فالور در کشور ما، بیشتر جنبه کسب درآمد دارد و هر کدام ار این افراد برای تبلیغ یک فروشگاه یا کالایی مبالغ زیادی را دریافت می‌کنند و این اقدام آن‌ها به خاطر اعتمادی که از سو مردم جلب کرده‌اند، به روشی نادرست در زمینه فروش کالاهای متفاوت تبدیل شده است.

سواستفاده از اعتماد هموطنان برای فروش کالاهای تقلبی

چراکه هموطنان به خاطر اعتمادی که به این دسته از افراد با دنبال‌کننده‌های زیاد در فضای مجازی دارند، اقدام به خرید این کالاهای تبلیغ شده در فضای مجازی می‌کنند و به همین دلیل تبلیغ کردن کالاها توسط این قشر اینستاگرامی، به محلی برای فروش کالاهای تقلبی و به اصطلاح فیک شده است.

بیشتر بخوانید:

ایمن‌سازی بزرگراه بسیج توسط پلیس راهور / برنامه‌های پلیس برای ایمن‌سازی معابر شهر تهران

دستگیری ۶۰۱ متهم در طرح رعد/ گشت‌های ۱۱۰ دوبرابر افزایش یافت

آموزش فرهنگ عمومی به کودکان کاهش تخلفات رانندگی را در پی دارد/ سهم ۴۴ درصدی عدم توجه به جلو در تصادفات

در همین راستا سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره برخورد با افرادی که اقدام به تبلیغ‌ کالاهای تقلبی در فضای مجازی می‌کنند به خبرنگار آنا می‌گوید: «اگر این دسته از افراد بخواهند موضوعی را بازنشر کنند یا استوری گذارند و مردم را به ترتیبی تطمیع کنند، دچار کلاهبرداری شده و این اقدام آن‌ها جرم تلقی می‌شود.»

هشدار پلیس به واینرهای اینستاگرامی/ تبلیغ کالای فیک و غیرقانونی در اینستاگرام جرم است

آیا تبلیغات فیک در فضای مجازی جرم است؟

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه تبلیغات دروغین نیز از مصادیق بارز کلاهبرداری است و جرم تلقی می‌شود می‌گوید: «شهروندانی که با مواجه به این موضوعات شکایت کنند، پلیس بنابر وظیفه ذاتی خود، موضوع را پیگیری می‌کند.»

همچنین سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز درخصوص تبلیغات فیک در فضای مجازی توسط واینرهای اینستاگرامی به خبرنگار آنا می‌گوید: «این موضوع مصداق بارز جرم و جرم مشهود است و چنانچه پلیس با این قبیل اقدامات روبه‌رو شود، با جدیت با افراد برخورد می‌کند و باتوجه به اینکه فضای مجازی جزو اقدامات روزمره ما شده و خیلی از تجارت ها هم به این سمت رفته، مجرمان هجوم قابل توجهی را به سمت فضای مجازی داشته‌اند و مراقبت‌های بیشتری باید از سوی هموطنان شود.»

شهروندان چه اقداماتی باید انجام دهند؟

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دلیل افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان ادامه می‌دهد: «باید سواد رایانه‌ای به شدت افزایش پیدا کند تا فضا برای مجرمان باز نشود.»

حال باتوجه به اینکه برخی سودجویان قصد فروش کالاهای خود در این گونه فضاها و سو استفاده از مردم را دارند، می‌طلبد که هموطنان به هر تبلیغی در فضای مجازی اعتماد نکنند و در کنار این موضوع، نسبت به افزایش آگاهی خود در حین خرید اقدامات لازم را انجام دهند تا در آینده مشکلات بیشتری گریبانگیر آن‌ها نشود.

انتهای پیام/۴۱۷۲/

نظر شما