شناسهٔ خبر: 52196285 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نداشتن سند آمایش؛ ریشه مکان یابی نادرست صنایع آب بر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ریشه مکان یابی نادرست صنایع آب بر، نداشتن سند آمایش سرزمینی است، گفت:د عدالت محور نبودن توزیع بودجه‌ها و طرح ها، سطحی نگری و نداشتن آینده نگری موجب شده است این اتفاق‌ها رخ دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای مصطفی طاهری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه ۴ دوره قرار است، سند آمایش نوشته شود، افزود: آخرین آن مربوط به سال ۱۳۸۵ بود که پس از ۱۵ سال در سال ۱۳۹۹ به پایان رسید.
او ادامه داد: ​بیش از هزار میلیارد تومان برای تهیه این سند آمایش، هزینه و مصوب شده است، گرچه مرکز پژوهش‌های مجلس به آن ایراد‌های اساسی دارد.
آقای طاهری با بیان اینکه زمانی که سند آمایش نداریم؛​ چانه زنی، مهم‌ترین عامل مکان یابی نادرست برخی صنایع است، افزود: افراد صاحب قدرت مانند نمایندگان مجلس، استانداران، و وزرا زمانی که چارچوبی برای گرفتن مجوز نباشد به راحتی با فشار، ​ مجوز آن را می‌گیرند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی موارد، مسولان استانی در سفر‌های استانی مقامات، مطالبه ساخت صنایع را در استان خود دارند و فشار وارد می‌کنند.
<div id="video-display-embed-code_7557128"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3344583/7557128?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما