شناسهٔ خبر: 52196168 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهکار حمایتی برای بیماران مزمن روحی و روانی سیستان و بلوچستان

پنجمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه برای ارائه راهکار حمایتی برای بیماران مزمن روحی و روانی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سرپرست معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان پنجمین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه برای ارائه راهکار حمایتی برای بیماران مزمن روحی و روانی سیستان و بلوچستان با حضور مدیران درمان دانشگاه های علوم پزشکی استان در دادسرای عمومی و انقلاب استان برگزار شد گفت:در بازدیدهای میدانی سرزده و شبانه از بیمارستان روان پزشکی بهاران زاهدان مشکلاتی در خصوص تضعیع حقوق بیماران مشاهده شد .

ابوالفضل احمدزاده گفت:در بیمارستان بهاران ۸۰ تخت بستری برای بیماران روانی موجود است که در بعضی موارد حقوق بیماران رعایت نمی شود.

او می گوید: در جلسه کار گروه به همین سبب تصمیماتی اتخاذ شد که دانشگاه های علوم پزشکی استان موظف به اجرای آن ها هستند.

به گفته سرپرست معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان بیمارستان های بخش روانی هر ۳ دانشگاه موظف به افزایش تخت های بستری خود در این حوزه شدند و همچنین راه اندازی کلنیک های ویژه و تخصصی برای درمان بیماران روانی باسابقه اعتیاد مجزا از بستری شدن با بیماران مزمن روانی دیگر تاکید شد .

او گفت: در کنار الزام قانونی برای کمک های مالی از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای درمان بیماران دیگر دستگاه های حمایتی نیز موظف به کمک مالی برای ترخیص بیماران روانی و معتاد از بیمارستان ها برای افراد و خانواده های که تمکن مالی ندارند شدند.

انتهای پیام/ع

نظر شما