شناسهٔ خبر: 52196038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

منطقه ۲ اهواز را بیشتر بشناسید

اهواز- منطقه دو اهواز از جهات مختلفی در میان مناطق هشتگانه اهواز حائز اهمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، منطقه دو اهواز از جهات مختلفی در میان مناطق هشتگانه اهواز حائز اهمیت است، قرار گیری در کنار رودخانه کارون، نزدیکی به راه آهن و جاده ترانزیتی اهواز به مرکز کشور، برخورداری ازاراضی فراوان به منظور توسعه هرچه بیشتر، استقرار ادارات دولتی، سطح بالای زندگی، استقرار پزشکان زبده اهوازی در این منطقه، تصدی نخستین زن شهردار خوزستان در منطقه دو، ورودی شهر اهواز ازمسیر شمال غربی ازجمله ویژه گی های چنین محله‌ای است. براساس اعلام نظر معاونت شهرسازی و معماری منطقه دو نزدیک به سه هزار هکتار وسعت دارد. شهرداری منطقه دو درسال ۱۳۶۱ تأسیس شد و شامل چهار ناحیه خدمات شهری و سه ناحیه فضای سبز است. محدوده دربرگیرنده منطقه شامل کیان آباد، کیانپارس، امانیه، کوی زردشت، سیدخلف، کیانشهر و جاده پدافند است. در شمال منطقه دو کوی سید خلف وزردشت، در جنوب امانیه، در شرق جاده ساحلی و در غرب مسیرخانه سازی وجاده پدافند قرار دارند. ناحیه یک شامل کیان آباد وخیابان های غربی کیانپارس، ناحیه دو شامل امانیه، ناحیه سه شامل خیابان‌های شرقی کیانپارس وکوی سیدخلف و ناحیه چهار شامل کیانشهر و زردشت است. در این مقاله آس چارتر به معرفی کیان پارس اهوازمی پردازد. شما می‌توانید بلیط هواپیما اهواز را ازسایت آس چارتر تهیه نمائید.

تقسیمات منطقه

کیانپارس را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد که هر بخش توسط یک میدان جدا شناخته می‌شود. از خیابان موحدین تا خیابان پهلوان یک منطقه، از خیابان پهلوان تا خیابان میهن منطقه دیگر وازخیابان میهن منطقه سوم کیانپارس آغاز می‌شود. بلوار اصلی کیان پارس بلوارچمران است که درمنتهی الیه آن بلوار مدرس و خیابان‌های شرقی و غربی دردو سمت آن (بلوار چمران) قرار گرفته اند. خیابان‌های شرقی کیان پارس سمت کارون قرار دارند و از پرطرفدارترین خیابان‌های این منطقه اند. خیابان‌های غربی اما از سمت دیگر از مزایای خانه‌های ویلایی، فضای سبز، نزدیکی به محله کیان آباد و خیابان وهابی بهره مند هستند.

پارک‌ها

اگر قصد سکونت در کیانپارس اهواز را دارید بد نیست بدانید کیان پارس فضای سبز و پارک‌های زیبایی دارد. یکی از این پارک‌ها پارک گلچهره است که در سال ۱۳۷۴ در خیابان هجدهم غربی و در مساحتی ۴۰۰۰ متر مربعی تأسیس شد. آس چارتراین امکان را به شما می‌دهد تا باکمتر از سه دقیقه بلیط چارتر تهران اهواز را از سایت تهیه نمائید.

مراکز خرید کیان پارس

مراکزخرید کیانپارس بازارها و مغازه‌های مختلف یکی از عوامل محبوبیت کیان پارس بین جوانان است. اگر تصمیم به سکونت در کیانپارس اهواز را دارید بد نیست بدانید که بیشتر بازارها و مغازه‌ها در بخش شرقی کیان پارس قرار دارند و بخش غربی کیان پارس بیشتر جنبه مسکونی دارد. بازار مرو، قدیمی ترین بازار کیان پارس است که روبروی خیابان ۲۰ غربی در بخش شرقی کیان پارس قرار گرفته. مابین خیابان سوم و چهارم شرقی بازار مرکزی کیان پارس قرار گرفته که از اولین مراکز خرید این منطقه است.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

همانطور که درابتدا گفتیم، کیان پارس نسبت به سایر مناطق اهواز از امکانات بیشتری برخوردار است. این منطقه دارای دو بیمارستان بزرگ به نام‌های بیمارستان مهر و بیمارستان آریا است.

منطقه ۲ اهواز را بیشتر بشناسید

پل طبیعت

اهواز دارای دو پارک توریستی و جذاب است که هر کدام در یک سمت رود کارون قرار گرفته اند. گرچه عبور این رود از بین دو فضا سبز منظره‌ای تماشایی ایجاد کرده اما دسترسی دو پارک (پارک ساحلی و پارک لاله) را به یکدیگر مختل کرده بود به همین دلیل در سال ۱۳۹۲ نزدیک منطقه کیان پارس، پلی به طول ۵۰۰ و عرض ۵ متر با نام پل طبیعت کیان پارس افتتاح شد تا این دو پارک توریستی اهواز به یکدیگر متصل شده و رفت و آمد بین آن دو راحت شود.

کیانپارس قدیم

در آن موقع واحدهای مسکونی منطقه بالغ بر ۹۰۰ منزل بود. ساکنین اولیه این محله را تجار، کارمندان دولت، کارکنان شرکت نفت و شرکت‌های ساختمانی تشکیل می‌دهند بنابراین اهالی کیانپارس در سطح بالای درآمدی بوده اند و سطح تحصیل، فرهنگ و درآمد روابط اجتماعی به خوبی صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه در آن مقطع کیانپارس محله‌ای بوده که هنوز دارای هویت مشخص نبوده و شکلی روستایی داشت اما با توجه به استقرار خانه‌های سازمانی نورد، ژاندارمری، بانک سپه و… کیانپارس به مانند روستایی مدرن در موقعیتی خاص بوده که در سریع‌ترین مدت زمان دگرگون شده است.

کیانپارس جدید

کیانپارس فعلی از دو جهت مثبت و منفی، شکل دگرگون شده محله‌ای است که با وجود همه امکانات کمی که داشت اما محله‌ای کم جمعیت و آرام برای ساکنانش بود که امروز به حالت پریشانی برای ساکنان نخستین این محله بدل شده است. دقیقاً یادم می‌آید که در دهه ۷۰ خورشیدی در خیابانی که الان به پل هفتم منتهی می‌شود به اراضی خاکی و شنی ساحل کارون می‌رسیدی که در هر سمتش ناهمواری‌هایی وجود داشت که جای همان ناهمواری‌ها را پارک‌های ساحلی موسوم به ۴۲ هکتاری و دولت گرفته اند. در این یک دهه اخیر منطقه ۲ اهواز به قدری رشد کرده که در سه جای مختلف آمار متناقضی از وسعت منطقه وجود دارد.

محله‌ای سرسبز

در منطقه دو شهرداری اهواز بیش از ۲۰ پارک وجود دارد که پارک‌های جاده ساحلی موسوم به دولت، چهل و دو هکتاری، پارک رضا، پارک الهام، پارک فردوس، پارک شفق، پارک فدک، پارک گلچهره، پارک‌های کوثر یک و دو، پارک طوبی و.... از جمله پارک‌های این منطقه محسوب می‌شود. با این حال به دلیل رشد ساخت و ساز و تمایل به تخریب خانه‌های ویلایی به منظور ساخت آپارتمان و طبیعتاً رشد جمعیت در منطقه نیاز این محله به احداث پارکهای محله‌ای و جنگلی، کاشت انواع گل‌های فصلی، نگهداری فضای سبزاحداث شده، مراقبت مداوم ازچمن ها و سم پاشی درختان و علف‌های هرز بیش از پیش احساس می‌شود.

منطقه ۲ اهواز را بیشتر بشناسید

خوراکی‌ها و تفریحات شبانه در کیان پارس

کیانپارس پر از پیتزا فروشی، ساندویچی‌های گاهی تا حد نیم متر!، بستنی فروشی، کافی شاپ، قنادی، رستوران‌های خاص غذاهای خارجی و گاهی هم ایرانی و انواع سوپر مارکت است. غروب که می‌شود از تمام محله‌ها دختر، پسر، زن و مرد به خیابان اصلی کیانپارس (شهید چمران) سرریز می‌شوند تا اوقات بیکاری خود را پشت سر بگذارند.

برای همه اقوام و اقلیت‌ها

در منطقه کیانپارس از زمان شکل گیری تاکنون اقوام و ادیان گوناگونی به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند.

وجود مساجد بسیار، وجود همایشگاه و آرامستان زرتشتیان، وجود کلیسا، وجود مرکز فرهنگی مذهبی آشوریان از جمله دلایل این ادعا است. با تهیه بلیط لحظه آخری مشهد اهواز ازسایت آس چارتر از مزایا وتخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

اسکیت

کیانپارس و کیان آباد یکی از محلاتی هستند که در لابه لای ماشین‌ها و حتی در سطح صاف و براق پاساژها اسکیت سواران زیادی را می‌توان دید.

اسکیت رشته‌های تخصصی مانند نمایشی، سرعتی و استقامتی، هاکی و … دارد که در خوزستان در همین رشته‌های مورد نظر فعالیت دارند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما